Matvanor

Walter har lite smått börjat med smakportioner. Och han gillar det! Först var han lite skeptisk och visste inte riktigt hur han skulle göra med tungan, det mesta for ut. Men nu har han fått in tekniken och han lutar sig efter skeden och gapar när man matar honom:)

Hittills har han gillat allt som erbjudits. Varje kväll äter han banangröt och dricker någon slags fruktdryck till det. Han har också provat:
potatispuré
morotspuré
potatis/palsternackspuré
mangopuré
päronpuré
katrinplommonpuré
mosad banan


Han är så söt när han äter och kladdigt blir det! Spelar nästan ingen roll hur man än försöker hålla kladdet till haklappen och hushållspappret så har man gröt och puré lite varstans! Både pojken och mamman skulle behöva duscha ikväll efter kvällsmatningen:)

I fredags förra veckan blev Walter 5 månader! Måste ju också berätta att när vi kom i lördags efter 3 veckor hemma hos Roberts familj med en massa god mat och godsaker samt läsk, trodde jag att vågen hade stuckit iväg. Men istället för att visa mer (eller iallafall samma vikt) hade jag gått ner 3 kilo! Utan en enda promenad under julledigheten! Hur nu detta gått till!? Men nu är jag nere på samma vikt som jag hade när vi plussade den 22:a november 2008. Jag ska iallafall börja träna lite smått nu, för en vältränad och stark kropp behövs ju alltid.


Walter har på sig sin Rollings stons body som vi köpte till honom när han låg i magen. Det är storlek 9-12 månader och vi trodde att den skulle vara perfekt till våren/sommaren när han börjat krypa/gå, men tänk, då visste vi inte att vi skulle få en STOR fin kille:)


Och här i sin snygga tröja som han fått av mamma och pappa, innan vi gick till Öppna förskolans babygrupp för första gången i år:)


Kommentarer
Malin LjM skrev:

Vilken liten tuffing! Jag tycker han har blivit lik dig.



kram

2010-01-15 @ 01:21:49
mina skrev:

God eftermiddag...söta bilder på din sötnos...hoppas att du får en skön helg med din familj..kram kram

2010-01-15 @ 15:32:10
URL: http://blondis81.blogg.se/
Josse skrev:

Gott med smakisar åt dom små. Frida älskar mango.. och banan :) Fast hon verkar gilla allt hittills men just mango och banan verkar vara favoriter just nu :) Hoppas ni har en bra helg! Kramar J

2010-01-16 @ 20:13:52
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Eva Ljungkrantz skrev:

Så många fina bilder!

2010-01-17 @ 19:06:44
Lillemor skrev:

Så finna bilder kram

2010-01-18 @ 09:27:31
URL: http://minneavehline.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0