3 veckor kvar...

Tiden går sakta när man längtar till någon/något...
Om tre veckor kommer iallafall Robert ner till Västerås och sedan far vi till Grekland den 14:e. Längtar som bara den!!

Men till helgen ska jag till Östersund och Jenny, och gå på Storsjöyran! Det ser jag fram emot! Tiden går ju som bekant fortare när man har roligt!:)

Hemkommen från Kiruna!

Igår kom jag hem efter en jätte bra vecka uppe hos Robert och hans familj i Kiruna!
Vi har hunnit med och gjort en massa härliga saker tillsammas.
Bland annat har vi varit till Jukkasjärvi (där ishotellet ligger på vintern) och kollat på utställning om Linné (allt i is så klart) eftersom har skulle ha fyllt 300 år i år.
Robert och jag hann även med en tur till deras stuga över helgen, besök i Pajala, kollat på vacka forsar i älvarna där uppe, hälsat på släktingar, varit och hälsat på Roberts systers nyfödda bebis, varit på gruvtur i LKAB-gruvan,kollat på Roberts jobb på Esrange (rymdstationen utanför Kiruna), varit upp på ett utsiktsberg och kollat på utsikten med mera, med mera...
image6
Jag och Robert i baren i Jukkasjärvi. Köpte så klart något i baren bara gör att få dricka ur ett isglas:)

image7
Fors någonstans i Pajala trakten.

Vi har även beställt resa till förhoppningsvis varmare breddgrader i augusti. Blir två veckor till Aten i Grekland! Vi har bara beställt flygstolen tur och retur. Resten får vi fixa på plats, mer spännande och roligare så:) Så det blir till att backpacka lite I Greklads ö-värld!

Kiruna!

Igår landade jag på Kiruna flygplats där jag såg både fjäll med snö på och lappkotor, när vi gick in för landning!
Är verkligen ett annorlunda landskap här, mycket vackert, men inte alls som hemma i Västerås eller Umeå. Såg ganska precis ut som i reklamen för Jokk bärdryck:)

Första dagen här uppe började vi med gruvtur i LKAB gruvan. Busstur 540 meter ner under gruvan. Intressant och spännanade! Kollade även in lite samesmide och andra presentartiklar, mamma fyller ju år snart, och själv kanske jag skulle unna mig något fint från Midnattsolens land!
Apropå midnattsolen, jag och Robert åkte upp på ett utsiktberg igår! Jag glömde min kamera tyvärr, men vi hade ju Roberts att fota med. Vilken utsikt! Man såg långt bort till fjället, alldeles tyst var det, och självklart såg vi även solen som aldrig gick ner under horisonten. Men vad gick sönder om inte Roberts kamera precis när vi klev ur bilen! Så det blir till att minnas det hela i huvudet, eftersom regnet ikväll vräker ner och inte det minsta av solen syns till...

image4
                                                    Robert och jag nere i gruvan med fina gula hjälmar på:)

Just nu sitter vi och letar resa till varmare breddgrader. Om man längtade förut till värme och sol gör man det definitivt nu när regnet smattrar på rutorna!

Power Meet 2007 fredag

Så har då årets upplaga av Power Meet börjat! Den 30:e gången i ordningen.
Mamma och jag satt som utlovat bänkade efter Lögarängsrakan och kollade när finbils cruisingen drog igång (bara de finaste, speciellt utvalda bilarna fick vara med, 200 st till antalet).
Sedan startade den "vanliga" cruisingen där man kan få se i princip vad som helst! Men mestadels fina gamla bilar.
image4
En av alla fina bilar jag inte skulle ha något emot att äga!:)

Senare på kvällen fick jag även se crusingen "inifrån"!:) Brukar varje år ha turen att få åka med några vi känner. Så även i år. Kul som vanligt, och sent blev det också, 3 var jag hemma. Ikväll kommer jag förhoppningsvis ha turen att få plats i deras bil igen, men ikväll blir det nog lite tidigare, men man ska aldrig säga aldrig, är ju bara Power Meet i stan en gång om året!:)

På återseende!

Härliga veckan med Robert!

Nu har 7 underbart härliga dagar med Robert här i Västerås förflutit. Vi hade inte mycket planerat utan gjorde saker mer som de föll oss in. Vi har både hunnit se och göra en massa utan att behöva känna att vi har stressat.
En dag i Västerås city, några dagar ute i stugan på Almö-Lindö, badat och solat ute på Östra holmen. På tisdagen tog vi en heldag i Stockholm där vi mest strosade runt och hade härligt. Köpte Situation Sthlm av en hemlös, mycket läsvärd tidning som jag nu tänker börja prenumerera på. En massa annat gjorde vi också men ska försöka att inte trötta ut er:)

image2
Jag och Robert i Stockholm.

Igår hann vi även med att gå ner till hamnen och dricka några cider och öl tillsammans med min kompis Linnéa vilket var mycket trevligt:)

Och inte tala om alla bad i mammas badkar vi har hunnit med! Bäst o passa på när man har chansen! :)

Tänk att tiden går så fort när man har kul! När jag hade skjutsat Robert till bussen idag var det som om klockan började gå hälften så fort igen.... men men, det är väl så det är.

Imorgon drar Power Meet igång på allvar här igen. Då kommer iallafall jag och mamma att sitta bänkade nere på Lögarängs rakan med kameran i högst hugg!