Pottan!

Idag invigde Walter sin gröna snygga potta med döskalle på, genom att BÅDE kissa OCH bajsa i den!!
Nej, vi har inte börjat pott-träna seriöst, men däremot har vi märkt att han har lite svårt att sitta ner och göra nummer 2 i blöjan, speciellt när han är hård i magen, och vem skulle inte ha svårt då!? Så därför när jag märkte att han började stöna och trycka o ha sig, så var jag snabbt in i badrummet med honom och ner på pottan. Måste säga att det gick långt över förväntan! Och jag tror att Walter själv gillade det också.

Idag lämnade jag honom ensam på dagis 40 minuter för första gången. Det gick riktigt bra. Han var tydligen lite ledsen på slutet, men det var mest för att han var helt slut. Imorgon ska jag lämna honom 1,5 timme själv och han ska också äta lunch där tillsammans med sina kompisar. Hur trött lär han inte vara efter det? Därefter bär det av mot Eskilstuna med en säkert nervös mamma:)

Kommentarer
Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥ skrev:

duktiga killen! Vi började också sätta Edvin på potta tidigt...och man har igen det den dagen då man ska börja potträna på riktigt :)

Kram

2010-08-23 @ 22:53:05
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Åsa skrev:

Tack. Jo jag har väl kommit fram till att jag måste börja ta hand om mig nu det är ingen annan som gör det åt mig. Och nu när mina värktabbletter slutar att funka måste jag få kroppen att orka mer. Mer jag tränar desto mer kommer jag klara av smärtan.



Det var Otroligt kul att få träffa folk från unga reumatiker borde tagit det steget mycket tidigare. Och få träffa folk som förstår vad man menar och kan hjälpa en sätta ord på saker och ting. Det hela har betytt mycket för mig.

2010-08-23 @ 23:03:19
Pernilla skrev:

Vilken söt blogg du har :) bilden i din header är bara för gullig !



Kram

2010-08-24 @ 00:24:44
URL: http://lamammavita.blogg.se/
Jenny skrev:

Duktiga killen! Förresten så är du nu utmanad av mig =) kramar

2010-08-24 @ 11:40:50
URL: http://karlektillsvart.blogg.se/
Alexandra skrev:

Vad skönt att det gick så enkelt första gången på pottan. Vissa barn tycker ju att det där är jättejobbigt. Ha en skön dag :)

2010-08-25 @ 14:21:28
URL: http://whattowear.blogg.se/
Catta skrev:

Grattis till Robert för anställningen och vi håller tummarna för dig på intervjun. Kul att lillkillen verkar trivs på dagis oxå. Tror det är vi som har det jobbigast med att lämna över det finaste vi har till "de där andra".



Klart vi tog en helg ledigt från huset ;) Inte var dag man får gå på piratfest. Men ja, nu börjar det klia i fingrarna för jag vill flytta NU.



Och ja, Jespers present var lite väl, men jag hade inte så mycket att säga till om. Nicke bestämde sig redan när han föddes att det skulle bli en sån. Nicke säger att han måste öva inför Rally-karriären ;)



Stora Kramar !!!

2010-08-25 @ 20:29:02
URL: http://catta-nicke.blogspot.com/
Ellinor skrev:

Hej! Fin blogg, såg den när jag sökte på potta med döskalle... Så jag undrar, vart har du köpt den?



Mvh Ellinor - Novas Mamma!

2010-10-05 @ 15:34:10



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0