Blogglust?

Kanske att lusten till att blogga börjar återkomma... Har i några dagar nu känt mig sugen så varför inte kasta ihop ett inlägg?:)

I torsdags den 8 april blev Walter 8 månader! På påskafton lördagen innan, kröp han för första gången! Inte långt, men ändå så att han kom någonstans. Men den senaste veckan har det gått fort! Nu kryper han FORT och LÅNGT om han får syn på något roligt, typ mormors hunds matskål, en sladd eller något annat han inte får leka med. Ett riktigt humör har han också (Robert säger att Walter ärvt sin mammas humör, jag vet inte vad han menar med det:P). Så fort man tar ifrån honom något han inte får ha blir han sååå arg, skriker och gråter en lång stund tills han glömt bort varför han är arg och ledsen.

Ser på bloggar och annat att många i Walters ålder eller yngre redan har fått sin första tand eller till och med flera. Men Walters tänder låter vänta på sig... inget jag oroar mig för dock, för man ser att det är två ljusa fläckar på framsidan av underkäken så nog är de på g alltid:)

Jag har i princip slutat amma, iallafall på dagarna. Nu blir det bara på natten, Walter använder tyvärr inte napp utan tycker mammas tuttar funkar mycket bättre som det...till hans mammas stora förtret. Ett tag vaknade han varje timme och ville ligga mellan oss, mysa och snutta. Men det har helt klart blivit bättre, nu sover han iallafall närmare 3 timmar i sträck innan han vaknar för lite mys... Tror nog det blir bättre med åldern.

Just nu är Walter och Robert ute på promenad med Michelle och hennes pappa Roman. Jag ska ta och slappa framför tvn nu. Men förhoppningsvis kommer det fler uppdateringar nu:)


Walter 19:e mars.


Kommentarer
Anna skrev:

Kul med en uppdatering! Vad roligt att han har börjat krypa! Julie kör ryggläge fortfarande, men snart tror jag hon sitter i alla fall. :) Det låter som att tänderna snart är framme! Hoppas allt är bra med er!

2010-04-12 @ 16:55:09
URL: http://annastickar.blogspot.com
MalinLjM skrev:

Kul att du bloggar igen. Mina pojkar fick inga tänder förrän vid 9 månaders ålder. Tror att det är ärftligt helt enkelt. Mattias är 7 1/2 och har bara tappat två stycken, så jag antar att om man får tänder sent, så tappar man dem sent också.

2010-04-12 @ 18:37:40
URL: http://malinljm.blogg.se/
karolin skrev:

Vad roligt om du kommer tillbaka till bloggen :)



Nej jag har ett år kvar innan jag är klar. Nästa termin har vi praktik hela terminen och sen är det två kurser och ex-arbetet kvar :) Det kommer gå foooort för nu är det ju bara det roliga kvar haha.



Vad skönt att du fick en hemtenta. Jag har aldrig haft det men jag kan tänka mig att det är lite mindre press.



Lycka till på fredag nu då! Hoppas verkligen du klarar det nu när du vart så nära innan :)



kram

2010-04-13 @ 08:00:47
URL: http://bekk.blogg.se/
Anna-Maria skrev:

Hm, får nog kolla upp med mitt bvc om de oxå har nått sånt.. =)



Åh, vad härligt att se han ta sitt första krypsteg.. =)



Elwin är precis lika dan, nappen smakar blää medans mammas tutte är det det bästa som finns och särskilt när man är trött och vill sova..

Vår bvc tant frågade oss om det och då sa hon att hon tycker vi skall försöka avvänja honom med det..

Ja det var ju lättare sagt än gjort.. Det är gallskrik nu ist på kvällarna..



Hoppas allt är bara bra med er i det fina vädret..

2010-04-13 @ 11:28:40
URL: http://finatapeter.blogg.se/
Jag-Carolina skrev:

Tiden går så fort! Walter är redan 8mån och kryper :) Njut njut njut sägr jag bara.

Mitt bloggande går oxå upp och ner. Nu är det ju så fint ute att man inte gärna sitter några längre stunder vid datorn.

Kan ju passa på att tipsa om att jag nu lottar ut tuffa ekologiska kläder på bloggen. Ta en titt vet jag!



Många hälsningar till hela familjen.

Carolina

2010-04-13 @ 19:07:04
URL: http://thelawofcarolina.wordpress.com
Liw skrev:

Kul med lite uppdateringar. och att höra att allt är BRA!

Shit vad stor Walter är helt plötsligt, 8 månader är ju "stort" , i min värld i alla fall :-)

kram

2010-04-13 @ 20:24:13
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Maria skrev:

Åhh vad söt :)

2010-04-17 @ 11:51:12
URL: http://ristosens.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0