Sammanfattning av förlossningen

Nu har jag sett denna lista hos flera bloggare, så jag tänkte försöka mig på min egna:)

När fick du reda på att du var gravid?
Dagen innan jag hade min beräknade mens. Rättare sagt lördagen den 22 november 2008!:)

Blev det en chock?
Nja, en chock i och med att vi inte trodde att det hade lyckats på första försöket, men vi visste ju att chansen fanns där att jag skulle vara gravid .

Hur gammal var du då?
24 år.

Hade du mycket halsbränna?
Massor! Under förlossningen var det ännu värre, men försvann så fort han hade kommit ut.

Spydde du mycket?
Inte en enda gång. Mådde illa ca 2 veckor mellan vecka 7-8 ungefär.

Hade du mycket foglossning?
En del. Desto mer ont i ischasnerven. Och en del kramp i vaderna på nätterna.

Ditt sf-mått som störst?
38 cm.

Har du fått bristningar på magen?
Nej, och glad är jag för det:) Lite runt hålet efter min navelpiercing bara.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Vi valde att kolla under UL i vecka 19. Såg då ut att vara en liten kille och det var det ju!

Vad hoppades du på?
Vi trodde båda innan att det skulle vara en tjej. Men vi hoppades på en frisk och kry liten bebis.

Gick du över tiden?
Ja, med 8 dagar. Värkarna startade på +6 och han kom ut på +8. Vi var beräknade 31/7 men han kom 8/8!

Hur var förlossningen?
LÅNG! Men ändå helt fantastisk! När vi kom in till förlossningen var jag öppen 4 cm. 28 timmar senare var han ute! Hela berättelsen finns att läsa här. Och lite bilder från förlossningen finns här.

Blev du sydd?
Ja, 4 inre och 4 yttre stygn.

Dragen med sugklocka?
Japp. Men när krystvärkarna väl startade tog det bara 15 min tills han var ute!

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag (så klart) och självklart Robert. Min mamma var också med de sista 15 timmarna. Barnmorskan och en undersköterska. I slutet även läkaren och sen också Walter!

Hade du någon nära med dig?
Robert och min mamma.

Vilket sjukhus födde du på?
Västerås sjukhus.

Hur stor var bebisen?
4560 gram och 50 cm

Vad fick den heta?
Walter Nils Gerhard.

Var allting värt det?
Absolut!

Vill du ha fler barn?
Mer än gärna!


Kommentarer
Liw skrev:

Oh, vilken rolig. Tänk att snart kan jag också göra en sån lista. Läskigt! Det har gått så jäkla fort sen pluset och ändå känns det som en evighet har passerat i upplevelser och erfarenheter... :D



stor kram

2009-11-12 @ 12:15:40
URL: http://preggomonster.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0