Symtom och andra gravidgrejer:)

Ända sen nyår har jag till och från haft väldigt ont i högra sidans ischasnerv. Inte så pass att jag inte kan funka normalt eller så, men inte så bekvämt alla gånger när man ligger i sängen eller går. Jag överlever helt enkelt:)

Det senaste är däremot att jag har fått ont i svanskotan! Speciellt efter att jag suttit länge på lektion eller framför datorn. Gör ibland så ont att det gör ont att gå, ungefär som när man var liten och hade ramlat och satt sig på svanskotan. Men sen vips är det borta igen... Nån som känner igen sig? Hör väl till graviditeten antar jag....?

Sen tror jag att jag har börjat få sammandragningar. De gör absolut inte ont. Men magen (livmodern) drar ihop sig och magen blir stenhård i några sekunder innan det släpper igen. Det var inte förens två gravidkompis på nätet frågade om jag börjat få sammandragningar som jag fattade att det var det det var:) Jag trodde det var bebisen som rörde på sig och gjorde magen spänd! Inte så lätt o veta juh:)

I natt har det dessutom stramat och dragit inuti magen en massa. Lite obehagligt faktist. Men kanske inte så konstigt, bebisen växer ju massa och börjar bli riktigt stor. Så det är nog också i sin ordning:)

Ler lyckligt varje gång lillen rör på sig och sparkar där inne. Vi har ju haft turen att känna sparkar sen vecka 16 redan. Beror antagligen på att moderkakan ligger mot ryggen. Två tjejer i min klass har redan haft turen att också känna en varsin spark:)
I vecka 18 såg jag sparkarna på utsidan av magen för första gången! Det var under en lektion om njurcancer och min lärare måste ha funderat på varför jag satt och storlog för mig själv när vi pratade om så allvarliga saker, men svårt att inte se ut som världens lyckligaste då!!

Trevlig helg på er! Kramar


Kommentarer
2anewlife Carolina skrev:

Hej vännen.



Kikar in och önskar er en urmysig helg. Vad gullig döskallenapphållaren var. Bra att pappa håller koll på dig så det inte blir för gulligt. hi hi hi

2009-03-13 @ 14:17:28
URL: http://2anewlife.wordpress.com
Nadja skrev:

Allt du pratar om har med graviditeten att göra ;-) Vissa nätter har jag vaknat pga svanskotan ska du veta, inte skönt alls! Men man överlever hihi

2009-03-13 @ 14:59:23
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/bebis
teddy skrev:

ojjj grav. krämpor är inte att leka med. Gör det ont i fogarna eller endast svanskotan? Vila vila och vila är enda medicinen om det gäller rygg och svanskota. Annars finns bra avlastningsbälten att prova ut.

Sammandragningar är vanligt genom hela grav. Hoppas din helg blir fin och att du okså kan slappna av och ta igen dig.

kram och trevlig helg

2009-03-13 @ 15:44:48
URL: http://caitlin.blogg.se/
Josse skrev:

Haha svanskotan har jag också ont i när jag sitter länge. Men jag har bara trott att det är för att jag sitter på en ganska hård stol, men det kanske har med graviditeten att göra det med. Man blir väl känsligare :P Får också så att det gör ont att gå en stund.



Ang sammandragningar, blir hela din bebismage hård? för ibland blir hela hård för mig innan det släpper men ibland blir det stenhårt långt ner och en morgon blev ena SIDAN av magen stor och hård, haha det såg helt konstigt ut så vi fick skratta :) Tänkte om bebisen kan lägga sig så att vissa delar blir hårda eller om det är någon form av sammandragning det också. Hehe inte lätt att veta när man inte varit gravid tidigare ;)



Trevlig helg! självklart ska jag visa i bloggen sen vad vi handlade åt pyret :) Kram

2009-03-13 @ 16:14:22
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Cintya skrev:

Hejsan. Hoppas det inte blir värre för dig. Tyvärr så är det mycket som ändras och mycket som man inte förstår sig på under graviditeten men det är ju värt allt! :)

Jo jag vet att du har rätt... var därför vi tog det beslutet. Tack för dina ord.

Ha en underbar helg. Kramar

2009-03-14 @ 12:36:34
URL: http://becomingmother.blogg.se/
Josse skrev:

Det är så mysigt med vovvar :) Det blir som en familjemedlem, vi har rest ganska mkt utomlands de senaste åren och oj vad man saknar vovven de sista dagarna :) vad är det för ras på eran i västerås?

2009-03-14 @ 13:37:55
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Ulrika skrev:

Tipsar dig som redan är med o tävlar hos mig att Tant dratt igång ännu en tävling:



15.html" rel="nofollow">http://uj76.blogspot.com/2009/03/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart15.html



Kika gärna in =)

2009-03-15 @ 15:15:10
URL: http://uj76.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0