Dagens besök hos barnmorskan!

Allt gick bra hos barnmorskan idag för mig, Robert och bebisen:) Tänkte delge er lite siffror, mest för min egen skull för att sen kunna komma ihåg.

v.9
vikt: 64 kg
blodtryck: 120/65
Hb-värde: 124

v.17
vikt: 66 kg
blodtryck: 116/63
Hb-värde: 123
Fosterljud: 147 slag/min

v.21
vikt: 69 kg
blodtryck: 114/63
Hb-värde: 111
Fosterljud: 133 slag/min

Skriver inte upp glukosvärdet då det alltid ser bra ut:)

Eftersom mitt Hb-värde (järnvärde) har dippat en del så blir det till att äta järntabletter varje dag fram till nästa besök om 5 veckor. Då kanske jag blir lite piggare också:) Dessvärre fanns inget att göra mot min onda svanskota, vilket jag iofs visste. Men idag har jag verkligen ont i både svanskota, ischasnerv och jag tror jag börjar få foglossning...redan? Går som en anka varje gång jag suttit still, bara för att jag blir så stel och öm. Kanske bara är lite trött och gnällig just idag... Så nu ska jag ta mig ett varmt bad så känns det nog bättre sen:)

Hemma väntade en present från min bästis sen jag var liten:) Ann-Sofie (Lillmusse;)) hade skickat mig en bok om barnuppfostran och den verkar riktigt bra! Tack vännen!!
 


Stor kram på er alla!

Kommentarer
Anonym skrev:

Nu har jag ytterligare en bloggtävling hos mig, Det är jättelätt att medverka i tävlingen, välkommen att delta!

www.metrobloggen.se/FiaOfSweden

2009-03-16 @ 22:26:32
URL: http://www.metrobloggen.se/FiaOfSweden
DeadSpirit skrev:

Hoppas smärtan går över, jag fick foglossning redan i vecka 12 så det kan komma när som. Ring o boka tid med en sjukgymnast som kan ge dig tips, är det foglossning finns det ett bälte som räddade mig iaf, alltid värt att testa:)

2009-03-17 @ 08:03:39
Elin skrev:

Jag hade också lågt Hb, och man blir fasligt trött av det. Det är nästan så att man känner sig sjuk..



Hoppas att det blir bättre med fogarna, för det är inte roligt..



Ha en fin dag!

Kram

2009-03-17 @ 11:10:42
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Josse skrev:

Bra att allt ändå var bra förutom järnvärdet. Du får äta blodpudding, kött och leverpastej.. och så järntabletter så ordnar det nog till sig :)



Hoppas du inte får så besvärliga foglossningar, du får ta det lugnt (och sitt inte på så hårda stolar;))

2009-03-17 @ 11:31:43
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Cintya skrev:

Hejsan. Skönt att allt går så bra! Ledsen att jag inte svarat så mycket på det du skrivit. Har varit så mycket och jag är så himla trött... Börjar nu närma sig för rutin ul för oss... längtar. 9 dagar kvar.

Hoppas du fortsätter må bra... Nu har du ju bara halva tiden kvar tills bebis tittar ut! =)

Kramar

2009-03-17 @ 12:58:18
URL: http://becomingmother.blogg.se/
Jenny W skrev:

Uff, jobbigt med ryggen. Hoppas det ordnar till sin vännen. Får bjuda på fika nån dag, det kanske hjälper lite iallafall? =) Puss

2009-03-17 @ 15:00:07
Fru Evelina skrev:

hoppas järntabletterna hjälper!



kram

2009-03-17 @ 18:54:16
URL: http://evelinas.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0