Svullen och less.

Så här såg mina stackars fötter ut i söndags kväll... inte konstigt att det enda jag får på mig är gummistövlar eller mina fejk foppatofflor...



Härom dagen testade jag mina ringar... de kom till halva fingret innan det tog stopp. Tycker själv inte att händerna ser så svullna ut, men tydligen är de ju det... märks ju om inte annat på domningarna som sitter i som vanligt.

Efter mina förvärkar i lördags (de höll i sig drygt 12 timmar) så har det inte hänt något mer. Tyvärr. Har inte klagat så mycket på graviditeten innan tycker jag, men nu börjar jag faktist bli lite less... Jag har inte ork till nånting (sover på dan 1-2 timmar varje dag och däremellan är jag trött), svullen, domnad, sover illa, tung och klumpig, kan inte ha varken kläder eller skor. Nu får bebis mer än gärna komma ut till oss! Dessutom hade jag lovat mig själv att jag inte fick börja längta efter bebisen för mycket innan vi kommit till BF. Men nu längtar jag! Flera gånger varje dag! Men så är det ju bara drygt två veckor kvar faktist:) Och har jag väntat så här länge kan jag vänta lite till:)

Igår kväll var Sparkikus jätte aktiv! Magen ändrade form hela tiden, h*n for runt, sparkade och hade sig. Dessutom kör bebis ut en fot eller liknande på höger sida under revbenen så det står ut som en knöl! Börjar nog bli trångt där inne och igår kändes det som om h*n försökte tränga sig ut genom magen! Blir bebisen mer aktiv när det närmar sig förlossning?

Det var föresten en väldigt konstig känsla att packa BB-väskan i lördags. Som om man skulle ut på värsta stora resan och upplevelsen, men utan att veta när! Kändes skumt... men häftigt!

Kommentarer
Josse skrev:

Tack tack, kul med fina bilder som minne från graviditeten :) Min kompis Ida är så himla duktig på att fota alltså!



Hjälp vilka svullna fötter, det där ser inge roligt ut. Som tur är försvinner det ju efteråt men förstår om det är jobbigt. Min förlovningsring sitter lika löst som den alltid gjort så jag har tur som inte samlat någon vätska alls.



Men inte så länge kvar nu! Jag har också försökt att "inte längta" för tidigt men det går inte att komma ifrån att man börjar göra det mer och mer nu så fler dagar som går. KRAM!

2009-07-14 @ 17:28:58
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Michelle skrev:

Oh inte bara jag som har dessa gigantiska fötterna! ;) Lider verkligen med dej!

Vi får hinnsvepningar för att jag har så kraftiga ryggproblem att dom helst vill att bebis tittar ut innan. Så dom kommer att göra detta fram till BF o då får vi tid till igångsättning!

Först gör man hinnsvepning o sen blir man tillsagt av barnmorskan att färdknäppa! ;) hihi!

Stackars stackars karlar va?! ;)



Kram

2009-07-14 @ 17:31:57
URL: http://michilullan.blogg.se/
Nadja skrev:

Förstår att de är jobbigt, jag var inte så svullen men jag fick inte på mig ringarna alls! Fick på mig dom ca 2 månader efter förlossningen hehe.



Jag märkte ingen skillnad innan Angelina kom, allt var precis som vanligt förutom att två dagar innan hade jag sååååå mkt energi och var ute och gick och trodde jag hade druckigt 100liter kaffe och samma dag som hon kom så var jag trött igen som jag varit de senaste veckorna.

2009-07-14 @ 18:28:09
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
emmasusanna skrev:

åååh din stackare. Det måste spränga och göra jätteont i götterna.



Själv har jag dubbelsidig öroninflammation, men jag jobbar heltid dom här veckorna, så jag måste jobba ändå :) Men det går bra, äter en dunderkur panicilin nu så.



Hm...vad jag har hört så ska bäbis bli mindre aktv precis innan förlossning, eftersom den då håller på att "skruva" sig ner. och har fixerat sig "ännu" mer liksom, men vad vet jag. Bara som jag hört :)



Hur mår du annars?



KRAM

2009-07-14 @ 19:47:24
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Anonym skrev:

Jag lider med dig. Jag hade oxå kämpigt den sista tiden och när jag läser hur du har det så kommer minnena tillbaka. Det är en hel del man måste stå ut med innan man får sin "belöning". Orden "det beror på hormonerna" blir man ganska trött på. Inte visste jag tex att fötterna kunde växa en storlek bara för man varit gravid.



Du är smart som har packat väskan. Jesper tittade ju ut två veckor innan BF så jag hade inget nedpackat när vattnet gick.



Förstår att du längtar. Jag tänkter på dig/er.

2009-07-14 @ 21:35:00
Anna skrev:

Vad jobbigt att du är så svullen. Det är inte riktigt rättvist det där, själv så har jag ingen vätska i kroppen alls och inget annat problem heller egentligen.



Jag brukar också få en fot på högersidan som blir en hård knöl. :) Jag har alltid tänkt att jag ska ställa in mig på att jag kommer att få gå över BF, men det är ju så svårt! Vill mer än gärna att det ska hända redan nu. Hoppas för din skull att det inte är så jättelänge kvar!

2009-07-14 @ 22:28:22
URL: http://annastickar.blogspot.com
Liw skrev:

Häftigt att kunna se bäbis röra på sig där inne, själv längtar jag tills Mange kan känna ärtan röra sig :)



Jag säger bara en sak ang. svullna fötter - stödstrumpor :)



kram

2009-07-14 @ 22:40:35
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Marlene skrev:

Vet precis hur du känner dig! Min bebis har också blivit såå himla livlig.. de säger ju annars att man inte brukar känna bebisen så mkt i slutet. Haha.



Lycka till med allt och ha en fin dag! Kram

2009-07-15 @ 10:37:37
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Mindy skrev:

Godmorgon..Allt är okej med mig..känner mig hängig i kroppen & det gör min kille med..så något går runt i kretsarna nu..inget skoj..så man är hemma & kryar på sig...Så svullna fötter du har gumman..Hoppas att det blir bättre.Har själva problem med uppsvullnade fötter men inte så mycket som dig än..kanske blir så längre frma i tidne..inte lång tid kvar för er..I dag ska vi se våran livliga bevis igen..ska bli så underbart att se den igen..kram kram

2009-07-15 @ 10:52:19
URL: http://blondis81.blogg.se/
Jenny W skrev:

Ojoj, stackars små fötter! Stora kramar!

2009-07-16 @ 10:11:49
Nina skrev:

Det är inte långt kvar nu, håll ut! Det kommer vara värt det när bebis väl är ute:) Kanske svårt att se det så just nu när du är less. Själv saknar jag magen riktigt mkt. Försök o njuta lite av magen nu innan den försvinner:) Vad kul att packa BB-väskan, själv hann jag aldrig med det. Kramar!

2009-07-16 @ 11:31:29
URL: http://www.deadspirit.se
Linnea skrev:

Och jag som trodde att jag hade svullna fötter! Foppa tofflan är den gravides bästa vän:) Det blir mycket prommenader på jobbet nu när det är fint väder och det känns i fogarna, aj aj aj. Hoppas att du kan svalka dig i vattnet ute på ön. Kram

2009-07-18 @ 10:36:20
URL: http://www.neaochhenke.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0