Helgen på ön!

I fredags fyllde mamma som sagt år och det firades med smörgåstårtor, hallontårta, dragspelsmusik och goda vänner!


Jag, Gurra och mamma!


Det gick att spela med en stor bebismage under dragspelet!:)

Roberts och mitt examensfirande som i juni fick skjutas upp, firades också! Av familjen Inge och Rosa fick vi en jätte fin flaggstång från Skultuna mässingsbruk och av Monica och Gurra och Martin och Camilla fick vi 3 st Margaretheskålar i olika storlekar! Jätte bra och fina presenter! Tack så mycket:)


Skålarna och flaggstången!

På lördagen var det den årliga Grillfesten! Folk blev förvånade när jag berättade att vi har beräknad födelse på fredag och tyckte det var häftigt att jag orkade mig dit! Men det var inga problem:) Trevligt och gott var det, men det blev en ganska tidig kväll, kvällen innan blev ju desto senare;)

Syns att grillningen är ett riktigt karlgöra!


Mycket folk vid dansbanan!


Robert och jag:)

Robert fick agera plattsättare i helgen också! Mamma ville ha hjälp att gräva ut gräsmattan lite då det var lite svårt att öppna grinden. Men här görs inget halvdant! Så Robert grävde upp MYCKET gräsmatta och la sen stenplattorna från den gamla kökstrappen där. Blev väldigt snyggt och praktiskt!


Robert plattar till.


Utgrävt och tillplattat.


Robert med sitt färdiga verk! Och min nymålade snygga grind;)


Den nya "entrén":)

Igår, söndag, kom mammas f.d jobbarkompis Annika med karl ut och hälsade på! De hade med presenter till mamma, blomma till oss alla och presenter till oss och bebis! Vi fick blöjor, salva, nappar, tvättlappar, olja till min mage, boken "Meningen med livet", ett jätte fint kort med en stork som grattis till bebisen och ett kort som grattis till våra examen! Fina och praktiska presenter! Vi bjöd på rabarberpaj, väldigt trevligt!


Alla presenter från dem:)

Nu börjar alla bär dessutom bli klara där ute. På mindre än 20 minuter plockade jag 1 liter röda vinbär, 1 liter vita vinbär och 1 liter svarta vinbär. Mer varken hann eller orkade jag plocka. 


Skörden:)

Nej, nu är det dax att laga middag! På återseende!

Kommentarer
Fru Evelina skrev:

vad mysigt det låter =) en flaggstång borde man ju faktiskt ha hemma, är ju fint med svenska flaggan!



nu är det iiinte långt kvar tills han kikar ut =) hoppas du slipper gå över mycket!



kramar

2009-07-27 @ 18:45:52
URL: http://evelinas.blogg.se/
Maria skrev:

Oj vad mycket ni har hunnit med. Och vilka superfina/praktiska presenter ni har fått! Och snart kommer den största presenten..hihi.. eller det kanske inte är en present om man själv har tillverkat den? ;) Kram

2009-07-27 @ 21:48:59
URL: http://desmasakerna.blogspot.com
Marlene - Blivande Mamma skrev:

Kul att höra, hihi! :)

Snart dags för dig.. tittar in här minst en gång om dagen för att se ifall de kommit någon bebis. hehe. kram

2009-07-27 @ 22:03:15
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
emmasusanna skrev:

Det är Niklas Hjulström som spelar. Är bekant med honom sen 10 år tillbaka ungefär :)

Vi lärde känna varandra via mail och genom första plattan med Cue. Burnin´ och Crazy är kända låtar.

Ska bli kul att se honom två gånger den här sommaren. Förra året var jag i gbg helt ensam och gick på hans spelning.



HOPPAS HOPPAS..att h*n kommer snart :)



KRAM

2009-07-27 @ 22:49:46
URL: http://emmasusanna.blogg.se/
Liw skrev:

Förstår att ni längtar, tur ni håller er sysselsatta så går tiden lite fortare. Tycker med det var modigt att våga dig ut till ön så nära BF :)



Ser ut som ni hade en kanon helg, ser fram emot en hel månad i typ samma stil :)

kram kram

2009-07-27 @ 23:00:04
URL: http://preggomonster.blogg.se/
Jenny W skrev:

Åh, så härliga grejer ni har gjort! Kan inte låta bli att tänka på första sittningen när jag ser dig med dragspel =) Kan du fatta att det snart var 3 år sedan, helt galet! puss& kram/Jenny

2009-07-28 @ 08:51:01
Marlene - Blivande Mamma skrev:

Tack för dina fina kommentarer! :)

Jo så har jag det också, fast mina förvärkar gör verkligen ONT emellanåt! Hoppas på att man slippe går såhär i tre veckor till, haha!



Kram

2009-07-28 @ 11:10:55
URL: http://marlenesliv.blogg.se/
Josse skrev:

Nja inte några mer förkänningar än vanligt, tycker inget gör speciellt ont och ingen slempropp som gått. Skönt att slippa gå runt och ha ont tycker jag :) Värkarna kommer ju ändå när det händer på riktigt!



Själv då?:) Hoppas du hinner med ett litet inlägg innan det är dax för dig så man är lite uppdaterad om läget :D Kram

2009-07-28 @ 16:45:01
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Anna skrev:

Vad häftigt att du kan spela dragspel! :) Hoppas allt är toppen!

2009-07-28 @ 17:31:25
URL: http://annastickar.blogspot.com
Marlene skrev:

Tack!

Började just undra ifall ni var på BB.. Inte skrivit på ett tag ju! ;-) Hihi.. Kram

2009-07-29 @ 13:55:08
URL: http://marlenesliv.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0