Vecka 13!

Idag går vi in i vecka 13 (12+0)! Dessutom är vi nu i 4:e månaden:) Känns skönt att de 12 mest kritiska veckorna nu är över.

Igår var jag på stan med min bästaste Jenny och köpte mina första mammakläder! Blev 4 tröjor och ett långt svart linne. Köpte dessutom en fin skrivbok där vi ska sätta in bilder och skriva text om vår graviditet! Sen när underverket är född får det bli en ny bok, den här ska bara handla om vägen dit!

På kvällen blev jag bjuden på tjejmiddag hemma hos Jenny tillsammans med två tjejer till från klassen! Blev en mycket trevlig kväll och jätte god mat!:)

 
Sandra & Jenny

Jag & Johanna

Hallonsorbé och varma blåbär och hallon!

Sötaste kissen Bagheera!

Och här är han i mitt knä! Jennys andra katt Baloo är minst lika söt och mysig men igår fastnade han inte på nån bild.

Vår graviditetsbok!

Kramar!

Kommentarer
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

Mysigt. Här i USA säger de att gravida kvinnor skall undvika byta sanden i kattlådan pga av en smittsam kattbakterie som kan orsaka missbildningar på fostret. Säger man det i Sverige också? (toxoplasmosis) Menar inte att skrämma dig, bara undrar om man får samma råd?

2009-01-18 @ 15:22:58
URL: http://malinljm.blogg.se/
Jenny W skrev:

Det var verkligen bästa dagen på länge vännen! Puss

2009-01-18 @ 18:14:19
Jenny skrev:

Hej hej :).



Tänker hela tiden när jag ser din väns Jenny W att det är jag som skrivit :P.

Jag brukar också lämna Jenny W ;).



Iallafall :).



Har du en massa sug efter sådant du inte brukar alls kunna äta annars?

Jag gillade inte alls räkor först ,men lärde mig att äta sen...fast det var ju efter jag fått mitt första,inte då jag var gravid :).

Sugen på allt :P.



Ja,det hoppas jag med,vill verkligen ha ett till barn :D.





Ha det bra, kram!

2009-01-19 @ 02:05:48
URL: http://jewarg.blogg.se/
teddy [stolt blivande barnmorska] skrev:

Visst går tiden jättefort men jg kan förstå att det kan kännas långsamt för dig som bara vill gå på ul och se det lilla underverket. Är det idag som ni skulle dit eller när var det?

Önskar dig iaf. en fin start på den nya veckan.

kramis på dig

2009-01-19 @ 10:47:28
URL: http://caitlin.blogg.se/
Johanna skrev:

Ja det var verkligen en trevlig kväll. Fina bilder och speciellt graviditetsboken var jättefin! Kram!

2009-01-19 @ 17:22:13
URL: http://hannisey.blogg.se/
cintya skrev:

Härligt för er! Dock så tror att du räknat fel på månaden? en graviditet är ju egentligen 9 månader men familjeliv har 10 månader... Men det spelar ingen roll för riskveckorna är över och det är ju det som är viktigast. Måste kännas underbart skönt.

Jodå jag småäter hela tiden, blir lite jobbigt ibland speciellt när man sitter i telefon hela dagarna och man förväntas ringa hela tiden ;) men jag måste vänja mig. Idag var ju första gången jag spydde, hoppas det inte fortsätter. Spydde du mkt?

Kram

2009-01-19 @ 19:09:47
URL: http://cintya.blogg.se/
Lina skrev:

boken är jättefin! så till Malin Ljunggren-McNulty, man ska undvika kattsanden när man är gravid i sverige också :)

2009-01-19 @ 20:37:30
URL: http://pinkelina.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0