Snurrig

Redan i vecka 8 fick jag världens blodtrycksfall när jag reste mig upp. Och det har jag fortfarande. Får tänka mig för och alltid resa mig lugnt för annars svartnar det för ögonen bara några meter bort.
När jag går, tex hem från skolan, måste jag alltid be mina kompisar att ta det lite lugnare eftersom jag blir väldigt andfått och kondisen är lika med noll. Men det är inte nåt konstigt det heller. Det stod i min bok "Från A till Bebis" att bli inte förvånad om det känns från den ena veckan till den andra som om du har tappat all kondition. Och det känns det verkligen som!
Idag tog äntligen jag och Robert en promend efter att vi inte kommit ut på bra länge. Vi gick inte särskilt långt eller länge men efter halva streckan var jag alldels snurrig i huvudet och flåsig som om jag sprungit. Kan ju vara mitt järnvärde som inte riktigt är vad det borde, men det kollar de väl när vi ska till barnmorskan om 3 veckor.

Är fortfarande lite snurrig faktist, fast jag tagit det lugnt. Ska nog lägga mig och vila en stund nu.

Någon som känner igen sig föresten??

Kramar


Kommentarer
Nadja skrev:

Jag hade perioder när jag mådde så där, värst var de nog vecka 14-18.... jag mådde dåligt, hade hjärtklappningar, svimningskänslor, domningar, illamående osv. Alla mina värden var jätte bra trots detta så de var nog bara kroppen i sig som ställer om sig med all extra blod osv gissar jag på :D Vila de är det enda som hjälper kan jag säga.

2009-01-27 @ 15:49:34
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/bebis
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

Jag har alltid haft lätt för att svimma av någon anledning. Fick högt blodtryck mot slutet av min första graviditet. Kallades för pregancy induced hypertension, ganska vanligt. Kom ihåg att dricka mycket, tror att uttorkning kan påverka. Sedan är det bara att resa sig långsamt särskilt om du suttit eller legat ett tag. Det är kanske bra om du inte är ensam om det svartnar för dig?

2009-01-27 @ 19:05:45
URL: http://malinljm.blogg.se/
Michelle skrev:

Oj.. det där låter inte bra! Har sluppit sånt o bara kräkts istället.. Men det vänder nu känner jag.. Nu e jag bara aptrött istället! =)

Ska ni ta redan på kön?

Kul att följa dej som e likalångt gången! =)

Kram

2009-01-27 @ 19:16:42
URL: http://michilullan.blogg.se/
Anonym skrev:

Oj vad jobbigt men förstår precis hur du menar. Kändes som att jag skulle tuppa av idag när jag gick till vårdcentralen och den ligger 5 minuter ifrån bara. Jag blir lite anfådd av att städa också... är nämligen nästäppan jag fått under graviditeten som gör att det blir lite svårt att andas... Men det är bara att ta det lugnt iaf!

Ha det bra.

Kramar

2009-01-27 @ 20:22:27
Malin - brandteknologen skrev:

Oj, såndär är jag ju jämt... Undrar hur det blir om jag ska få barn nån gång... :P

2009-01-27 @ 20:47:39
URL: http://detbrinner.blogg.se/
emmasusanna skrev:

Ja det blir nog bra att ta den lägenheten som första lägenhet i Västerås. Och känna av hur och var ni vill på sen.



Det går väl så där kanske. Jag är klar i skolan sen i augusti, då jag fick mitt examensbevis. Men har fortfarande inte fått tag i nått jobb. Jag jobbar fortfarande på IKEA och har nu börjat på en avdelening till. Så just nu finns det behovsjobb, men det känns ju lite säkert för framtiden. och jag vill ju ha ett fast jobb så vi kan börja tänka lite frammåt :)





Brukar inte konditionen komma tillbaka och bli lite bättre efter en period i graviditeten? Det är så klart individuellt, men ofta kan man väl pendla ganska kraftigt i hur man mår? Väl?



Sköt om er och hoppas allt flyter på ordentligt med skolan och allt :)



KRAM



2009-01-28 @ 08:56:44
URL: http://emmasuanna.blogg.se/
Lovisa skrev:

Jag brukar hålla huvudet lågt när jag ska resa mig upp, och sist höja huvudet, det funkar för mig. Det är ju den ökade blodvolymen som framförallt ligger bakom det tillsammans med att blodkärlen tappar sin elasticitet.

2009-01-28 @ 11:33:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0