Plugg och sorg

Nu har jag äntligen kommit igång ordentligt med mitt pluggande! Har tenta på kursen "Laboratorie Medicin I" på fredag. Är som vanligt svårstartad i början men nu känns det faktist ganska bra:)

Däremot fick jag idag reda på att en tjej som jag lärt känna på familjeliv inte längre har någon bebis i sin mage:( Den dog dagen de gick in i vecka 9... Vi har följts åt sen vi båda plussade samma dag och det var kul att maila med någon där man kunde jämföra symtom med mera. Blev riktigt ledsen för deras skull och tror det känns värre just för att man själv har ett litet skört liv i magen. Tydligen mådde hon helt okey nu och det kändes bra att hon ändå lät positiv och skulle ta nya tag:)

Kramar

Kommentarer
cintya skrev:

Hejsan!

Tack så mycket och grattis själv! Har inte hunnit läsa din blogg så mycket än men ska det ;) Hur långt gången är du? Jag är idag i 7+4. Det är jätte sorgligt det du skrev. Det hände mig i höstas. Bebisen hade varit död i min mage i 3 veckor innan dem upptäckte det genom vul så nu är man livrädd att det ska hända igen... Hoppas du mår bra och allt går bra. Jag har också sida på familjeliv... Heter Cintya och Fredrik där...

Kram Cintya

2009-01-11 @ 18:41:42
URL: http://cintya.blogg.se/
cintya skrev:

Nej jag hade inga symptom alls på att något sådan kunde hända eller hade hänt. När det är en missed abortion så kan man inte alltid märka det. Jag fick göra ett vul i vecka 12 för att jag bad om det. För att jag kände mig orolig och ville kolla allt. Men det var då det visade sig att bebisen hjärta hade slutat slå i vecka 9. Det var jätte tungt men är självklart glad att vi är gravid nu och hoppas att det funkar denna gång. Tycker inte du ska vara orolig. Tycker du ska njuta för fullt av att vara gravid :) Men förstår din oro såklart. Vi har tid för vul på onsdag och för att lyssna på hjärtat den 12 mars när jag är i v 16+0.

Ska kolla in din sida där då ;)

Kram

2009-01-11 @ 19:21:32
URL: http://cintya.blogg.se/
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

Det är ju alltid jättetåkigt att höra om missfall, men under de 3 första månaderna är det ju dessvärre ganska vanligt och även om jag inte råkade ut för det själv, så känner jag MÅNGA som haft missfall men oftast har de också lyckats få barn. Ett av de bästa råden jag fick under min graviditet är att man MÅSTE få vara lycklig. Det är inget man kan göra åt missfall, så att oroa sig hjälper inte. Man kan ju oroa sig för allt, och som förstagångs mamma gjorde jag ju det, men som sagt, man måste få vara glad för att man är gravid. Man måste få utgå ifrån att allt kommer gå bra och att barnet föds friskt. Njut av den här tiden.



kram

2009-01-11 @ 21:26:31
URL: http://malinljm.blogg.se/
Jenny W skrev:

Urch, så tråkigt för henne... Ge en stor kram om magen till er lilla bebis som verkar må prima! Puss

2009-01-11 @ 22:14:30
Fru Evelina skrev:

åh nej, sånt som inte får hända =( blir lika ledsen varje gång jag hör nåt sånt...

ser att du fått kontakt med cintya! jättesöt tjej det, vi kommer från samma håla och hon var "bästis" med min syster förr. Kul att man kan få så mkt stöd och tips från andra i samma situation över nätet!





hur länge är det du har kvar i skolan?

tänkte med bebis och så?



kram

2009-01-12 @ 16:34:10
URL: http://evelinas.blogg.se/
Hannah skrev:

Åh, du går min drömutbildning. Jag vill också bli biomedicinsk analytiker, har bara inte bestämt mig för vart jag vill läsa...



Och grattis till bebisen i magen! :)

2009-01-12 @ 16:54:08
URL: http://hannahpanna.blogspot.com
cintya skrev:

Nej det har såklart varit mycket tungt. Mkt sorg att bearbeta. Men denna gången försöker jag vara positiv ändå. För som min älskade syster sa till mig är att man förväntar sig få en bebis inte ett missfall och man ska vara glad så länge det går. Tyvärr så finns det folk som har det värre och man får ta vara på allt man har ! Jag hör av mig om två dagar om vul:et.

Ska definitivt följa din blogg också... :)

Kram

2009-01-12 @ 18:54:33
URL: http://cintya.blogg.se/
Anonym skrev:

jag pluggar också till biomedicinsk analytiker :) fast jag har bara gått en termin, så 2½ år kvar :P men jag känner verkligen att jag har valt rätt! lycka till med bebisen!!

2009-01-12 @ 21:09:02
teddy [stolt blivande barnmorska] skrev:

ush då det där var inget roligt att läsa. Förstår att det blir ectra känsligt för dig nu när du också väntar en liten. Jag är glad att du trivs med eran BM - det är så viktigt att känna tilliten till henne.

kramis på dig

2009-01-13 @ 16:29:09
URL: http://caitlin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0