Min dag:

Dagen har mest bestått av plugg inför min tenta på fredag. Har dessutom ringt barnmorskan och bokat om vår tid för lyssning av bebisens hjärtljud då den första tiden krockade med tentan på nästa kurs.

Dessutom har den här dagen bestått av en massa hormoner som åkt berg-och-dalbana! Robert kallar mig "sin egna lilla sprinklers" för att tårarna ibland sprutar på mig åt alla håll.
Idag har jag gråtit:
För att det känns som en evighet tills vi får höra och sen se lilla mini i magen.
För att det känns som om alla får gå på vul (vaginalt ultraljud) förutom vi (har iofs inte frågat, men tycker ju samtidigt inte att vi har nån riktig anledning...).
Sen grät jag för att Robert var så snäll och gullig.
För att jag har en tenta på fredag som hela tiden ligger som ett stressande ok över mina axlar.
Sen grät jag i telefonen när jag pratade med mamma. Mest för att jag inte vågade fråga barnmorskan om vi kunde få hjärtljudstiden flyttad lite tidigare så att jag kan börja koppla av och få veta att allt är bra. Nu fick vi den flyttad till dagen innan tentan, och hur bra kommer det då gå att plugga hela den veckan? Typ inte alls. Så mamma tycker jag ska ringa tillbaka imorgon och fråga om jag kan få göra det på måndagen istället.

Ja, ni hör. Idag har varit en sån där Jag-gråter-och-är-orolig-för-allt-dag. Är faktist en av de första riktiga gravidgråtattacker jag haft. Ja, en tidigare, men det var så fånigt så den har vi glömt:)
Vad som glädjer mig är dock alla fina kommentarer från er läsare, tack så mycket:)

För övrigt tycker jag bara Roberts smeknamn på mina gråtattacker är gulligt:)

Kramar och sov så gott!


Kommentarer
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

Helt normalt, men underlättar att du är medveten om hur du mår och varför. Tycker också du kan få lyssna på hjärtat lite tidigare. Det kommer kännas verkligare då. Om du får veta hur snabbt hjärtat slår, så är jag nyfiken.

Om nåra veckor kommer du känna det lilla livet sparka ungefär som bubblor i magen. Helt otrolig känsla, jag saknar det än...

2009-01-14 @ 22:40:21
URL: http://malinljm.blogg.se/
Jenny W skrev:

stor kram

2009-01-14 @ 22:53:34
Veronica M skrev:

Hej Malin!

Har inte haft tid att läsa bloggar (jag följer ett flertal när jag har tid :) ) på ett tag, har haft praktik o så..men du ska veta vad jag blev glad när jag läste dina senaste inlägg(Blir lite tårögd här borta :P ) Jag tror att du kommer bli en jättego mamma och ni kommer att klara detta galant!

Många kramar från Verre!

2009-01-14 @ 23:36:13
Mindy skrev:

Godmorgon snäckan.Jag bor långt nere på kartan gemför vart du bor..Malmö är min stad..men har du vägarna förbil skåne så är det bara hojta till..bara kul att träffa nyblivande mamma..snart kommer jag efter dig om allt går som jag vill :) Ha en skön dag.kram kram

2009-01-15 @ 08:12:08
URL: http://blondis81.blogg.se/
Pappatankar skrev:

Kan lova att jag inte hade något lika gulligt smeknamn på Damen, och att du troligen kommer att få ett annat namn också så småningom :)

Robert ska vara glad så länge hormornerna inte ställer till med något värre än så. Men förhoppningsvis blir det milt för er.

2009-01-15 @ 08:53:01
URL: http://pappatankar.blogg.se/
Nadja skrev:

Naw, va jobbigt! Jag gjorde inte heller något VUL utan bara ett RUL i vecka 18 och min BM försökte lyssna på hjärtljud i vecka 13 tror jag eller ngt sådant men hon gjorde ett undantag för de är jätte ovanligt att man hör ngt så tidigt och på oss hörde man inget hjärtljud. Dock är jag ingen orolig person av mig men är man de så blir man nog tusen ggr nojjigare av att man inte hör något hjärta tänk på de.



Hoppas denna dagen blir bättre :D

2009-01-15 @ 09:20:37
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/bebis
emmasusanna skrev:

Hahah, men gumman... Vad söt du är :)



Klart allting går bra ska du se :) Men precis som mamma sa, kanske inte så smart att ha det dagen innan tentan. Så ring och säg som det är så kan du säkert få flytta den :)



Lycka till :D



KRAM

2009-01-15 @ 09:42:35
URL: http://emmasuanna.blogg.se/
Lina skrev:

så där kan jag vara utan att jag är gravid... om jag jobbat mycket natt ocn inte kommit ikapp med sömnen. roligt om jag skulle bli gravid, då skulle det ju säkert bli sju resor värre :/



Roberts smeknamn var jättesött! :)



hoppas den här dagen har känts lite bättre, kram på dig!

2009-01-15 @ 12:55:56
URL: http://pinkelina.blogg.se/
Isabelle skrev:

hej! tack för dina fina kommentarer, det värmde!



grattis till grav föresten ::D!

2009-01-15 @ 12:57:12
URL: http://saberi.blogg.se/
Mindy skrev:

God kväll snäckan..Var du inne på min sidan när jag hade alla min mag bilder uppe eller? Som dus säger så kommer de komma upp snart igen om allt går som vi vill..Får jobba på det så kommer det när det kommer :=) Längtar redan.Mår du bra anars? kram kram

2009-01-15 @ 16:52:10
URL: http://blondis81.blogg.se/
Mindy skrev:

God kväll snäckan.Jag var jätte stor för att vara så kort tid som ajg var..klart gick med henne i nästan 20 veckor så jag han lägga på mig en del..kanske lägger upp bidler sen när jag är gravid igen så kan du se hur jag såg ut innan.kram

2009-01-15 @ 19:04:12
URL: http://blondis81.blogg.se/
Isabelle skrev:

hihi tack så mycket! Joo..de tror jag är längre gången, jag aknsek tom är i vecka 19 eller 20..men det får ja reda på om 1½ vecka...

O jo precis, det är olika hur magar växer.min började synas redan i vecka 10-12, hur är det med din mage? putar den iaf?

nej inte alls kul me foglossning :( tack

Ja började känna av dem förra veckan, men det är olika, pratad eme de flesta kvinnliga familjemedlemmarna..o för de flesta komemr de i slutet...så ja..det är tidigt hehe!!

Hopaps du mår/o har mått bra iaf! :D



ha det bäst>!

2009-01-15 @ 19:11:35
URL: http://saberi.blogg.se/
teddy [stolt blivande barnmorska] skrev:

Men gumman då spökar hormonerna med dig. Jag förstår att du är orolig nu men du ska se så glad du kommer att vara efter besöket hos bm. När ni har fått höra bäbisens hjärta och fått prata av er lite.

Gullig din sambo är och snäll mamma du är som skickar blommor. Hur gick tentamen btw?

Vad vr den i?

Hoppas allt gick fint fint idag.

stor kramis

2009-01-16 @ 13:27:10
URL: http://caitlin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0