På benen igen...

Ja, fy sjutton va sjuk man kan bli så fort! Natten till onsdagen började jag hosta. Onsdagen var jag sängliggande men fortsatte repetera inför fredagens tenta så mycket jag orkade. Sov och läste lite om vartannat och trodde verkligen jag skulle kunna tenta på fredagen. Men febern låg stadigt runt 38.
På torsdagen var febern uppe över 39 och då är jag sjuk! Orkade självklart inte läsa utan sov mig mest genom dagen. Och nånstans mellan frossan, muskel-och ledvärken och febern insåg jag att det blir ingen tenta imorgon. Har väl aldrig blivit så besviken över att inte kunna skriva ett prov! Kändes så jäkla snopet! Fan!
På fredagen var febern nere i 38 igen men jag kände mig helt slut så klart. Och igår lördag var febern som borta igen! Däremot har en sjujäklans förkylning hoppat på mig. Jag hostar tills jag spyr (mysigt, jag vet) snorar, har JÄTTE ont i halsen o.s.v så nu konsumeras det mängder med näsdukar, halstabletter och tekoppar.

Ja vad gör man? Det är bara o göra om skolplanerna lite och ta nya tag. Inte vad jag hade räknat med precis, men sjuk kan man ju bli. Börjar bara undra som min vän Ida skrev i ett sms " Du verkar ha någon slags tenta-sjukdoms förbannelse." Och ja, jag kan inte annat än hålla med.

Kommentarer
Malin - brandteknologen skrev:

Vad jobbigt att missa tentan... Det hände mig vid min allra första tenta, blev magsjuk natten före. Försök bara att slappna av nu, och ta hand om dig.

2009-02-22 @ 14:51:47
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

En sak i taget. Visst är det jobbigt att bli sjuk, men du måste ju bli frisk först sedan kan du börja planera framtiden igen.



Krya på dig

2009-02-22 @ 17:38:06
URL: http://malinljm.blogg.se/
Jenny W skrev:

Ja, det är märkligt det där. "Ljungkrantz-syndromet". Du kanske har ett immunförsvar med extra dålig stresstålighet? Frustrerande förstår jag verkligen att det är iallafall. Puss puss

2009-02-22 @ 18:26:31



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0