Stolta!

Robert och jag är så stolta nu! Vi har fått Walter att ta nappflaskan! Vi har ju tidigare varit tvugna att ge honom ersättning 3-4 gånger i nappflaska och det har gått bra. Men nu är det så att mjölken i mina tuttar har börjat sina lite smått... på kvällen och natten finns nästan ingenting (iallafall inte i jämförelse med innan) vilket har resluterat i att Walter de senaste nätterna har vaknat efter bara 1,5-2 timmar och velat ha mer. Hela natten!! Ingen eller dålig sömn för oss båda, så både Walter och jag har blivit trötta, suriga och förkylda mer än vi skulle blivit om vi fått sova.

Iallafall, därför tänkte vi härom kvällen ge honom ersättning inför natten för att spara på mjölken i mina tuttar och göra honom ordentligt mätt. Men nu vägrade han flaskan!! Köpte en ny nappflaska, men den funkade inte heller... Så vad gör man... Jo, man googlar! Ett av alla tips var att köpa sån där fruktdryck på flaska för att ge det och vänja honom vid flaskan med något gott och sött. Hällde i jätte lite i flaskan... först var han lite misstänktsam men efter några försök hade han fått i sig den lilla skvätten. Då blev han ordentligt hungrig och började skrika sitt riktiga matvrål! Provade därför direkt med ersättning, och som han åt! En hel förpackning gick på ett litet kick och sen somnade våran duktiga kille. Så nu sover han sååå gott i sin mysiga säng:)

Känns skönt, hoppas han håller sig mätt lite längre nu och att mjölken som vi har sparat i mina tuttar räcker för 1-2 mål i natt.

Dax att springa ut med mammas hund på en snabb kissväng sen ska jag lägga mig, är riktigt trött. 

Kommentarer
Malin LjM skrev:

Egentligen är det bäst att amma mycket om mjölken sinar så att produktionen börjar igen (eller pumpa). Man kan också äta te x havregrynsgröt som hjälper med mjölkproduktion. Här i USA finns ett te som heter mother's milk och man kan också ta Fenugreek i tablettform för att öka mjölkproduktionen (om du vill). Om inte mensen har kommit tillbaka ännu lär den nog göra det om du ammar mindre på natten, så tänk på det om Walter inte vill ha ett syskon riktigt ännu;)

2009-12-14 @ 23:27:13
URL: http://malinljm.blogg.se/
Eva Ljungkrantz skrev:

Hoppas ni har fått sova bättre inatt. ni sov skönt imorse iallafall.

2009-12-15 @ 10:01:14
Therese skrev:

Walter börjar bli stora pojken=) Skönt för er att han vill ta flaskan.. Isak ville inte ta vanliga flaskor innanutan bara de blåa från nam med en platt sugdel.. och nu dricker han från pipmugg till maten =)

2009-12-15 @ 11:04:32
URL: http://www.kanintelevautan.blogspot.com
Liw skrev:

Skönt att det går att få tips och trix från nätet, finns många frågetecken att reda ut kan jag tänka mig :)



Vad gör ni i jul, blir ni kvar i v-ås, far norröver eller kommer norrlänningarna ner?



kram

2009-12-16 @ 19:38:37
URL: http://preggomonster.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0