Robert 28 år, lucia på Öppna förskolan, Babyboken och bitna bröstvårtor!

I dag säger vi grattis till världens bästa pappa och sambo Robert som fyller 28 år! Mamma kom på morgonen med blåbärstårta och julblomma från henne, av Scooby fick han korsordspennor, av Walter fick han en boll för att träna sina händer med, av mig en tändsticksask som det står "Don´t play with fire, punk!" och av mamma och mig fick han kombinerad födelsedagspresent/julklapp i form av ett PS3 spel! Allt var uppskattat men jag tror spelet tog hem förstapriset:) Roligast var att göra honom glatt överraskad:)


Världens sötaste med sin stolta mormor:)


Våran glada lilla Biffikus!

Efter det gick vi allihopa till Öppna förskolan där det var lucia firande. Alla ungar var så söta som små tomtar, pepparkaksgubbar, lucior, stjärngossar och tärnor. Alla hade tagit med sig fika, hembakat eller köpt och jag hade bakat strassburgare. Jätte mysigt:)


Trött tomte:) Strax innan pappaRobert och Walter skulle gå i luciatåget.


Men sen vaknade han under sångerna:)

På kvällen nu kom mamma och åt middag med oss, sen har vi kollat På spåret och ätit tårta:) Tanken var att vi skulle göra knäck och baka pepparkakor, men vi visade det nya spelet på PS3´t och jag började med Babyboken istället. Kommer nog bli klar imorgon! Det största jobbet är ju att planera vad som ska stå och lägga korten i rätt ordning, sen går det ju rätt så fort att få in allt.

Walter har börjat bitas!! Han biter i fingrarna på oss om han suger på vår hand. Han liksom gnager. Och det är väl okey... men nu har han börjat bita mig i bröstvårtorna när jag ammar! Han har ju inga tänder än, men det gör ont ändå kan jag lova! De där små käkarna är starka!!

Kommentarer
Nadja skrev:

hihi så söt han är :D

2009-12-11 @ 23:11:21
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Sandra skrev:

Jäklar va söt han är som tomte! =)

Kul med öppna förskolan!

Hoppas allt är bra med er och att ni har en fin helg!

2009-12-12 @ 14:26:48
URL: http://tassandra80.bloggplatsen.se
Maria skrev:

Vilken söt liten tomte! Kul att öppna förskolan anordnade något sådant. Hoppas ni har en bra helg! Kram

2009-12-12 @ 18:36:30
URL: http://desmasakerna.blogspot.com
Alfva skrev:

Akta du till tänderna kommer! ;) Min lilla tjej har fått 2 stycken nertill, det gjorde ont som tusan när hon tog tag och drog till i bröstvårtorna. Aouchh!

2009-12-12 @ 21:10:08
URL: http://alfvan.wordpress.com
Malin S skrev:

Amy riktigt gnager på mina fingrar. Lyckligtvis skippar hon gnagandet vid amning! Undra ifall de små har tänder på gång eller ifall detta är "normalt" även utan tänder på G?

2009-12-12 @ 22:26:35
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Eva Ljungkrantz skrev:

Vilken bra dag vi hade.

2009-12-13 @ 09:28:46
Jenny W skrev:

Åh, han måste vara den sötaste lilla unge som någonsin existerat på denna jord!!! Fast aj, dina bröstvårtor har min sympati. kramar!

2009-12-14 @ 09:29:19



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0