BVC besök, öppna förskolan och stan!

Idag har vi varit på vårat andra BVC besök. Lillprinsen väger nu 5180 gram, är 55,4 cm lång och har huvudomkretsen 39,4 cm! Han är STOR vår kille! Och STARK!:) Följer sina kurvor bra:) Vår barnsköterska sa också att jag måste ge mig själv tillåtelse att vara trött. Har fortfarande inte riktigt återhämtat mig varken kroppsligt eller sömnmässigt (kanske inte är så konstigt när man ammar) sen förlossningen. Men jag tycker ju att jag borde både hinna och orka mer än jag gör... Lgh är inte i ordning än, bilder borde framkallas, man ska tvätta, diska, städa osv... Men jag ska försöka lugna ner mig. Sluta stressa helt enkelt. Jag har ju hela hösten på mig:P

Öppna förskolan som har sina lokaler ihop med BVC hade sin Babygrupp idag när vi var där. Jätte trevlig personal som fick oss att verkligen känna oss välkomna! Var med på deras sångstund och fick en del information om höstterminen. Vi har redan anmält oss på babymassage som börjar den 16:e sept. Walter var yngst av alla idag, de andra 3 barnen var 6-9 månader, men det kommer nog fler nästa gång, terminen har just startat:)

Sen for vi ner på stan en sväng. Fick min första föräldrarpenning, men den kom på avi och inte direk in på kontot tyvärr...men kön på banken fick oss att vända i dörren. Det tar vi imorgon istället. Blev en ny amningsBH till mamma Malin iaf, och det behövdes verkligen! Man måste ju liksom tvätta den ena ibland....

Sen köpte jag faktiskt den nya höstkappan jag spanade in i tisdags. Kommer bli super snyggt och varmt till höstiga promenader med barnvagen:)

 

Lillen behövde ett par strumpor och på Åhlens hittade vi ett par vita och ett par svarta. Dessutom slank det ner en ny tröja i storlek 74-80 (9-12 mån). Men våran stora kille kommer väl kunna ha den tidigare om jag inte gissar fel:)

Därefter åt vi glass och åkte sen och köpte 100 kilo betong till till trappen ute på ön som Robert håller på och gjuter. Vi ska dit i helgen och fortsätta nämligen. Trevlig kväll alla:)

Kommentarer
Maria skrev:

Vilken snygg jacka och söt tröja! Jag tror nog också att eran kille kommer kunna ha tröjan tidigare, så har det varit för oss. Du vet Alva var faktiskt större än Walter när hon föddes :) Kram

2009-08-28 @ 10:14:00
URL: http://desmasakerna.blogspot.com
Lovisa skrev:

Vilken fin kappa! Jag var och provade ut en höstkavaj idag, men den var så dyr så jag önskade mig den av mannen i födelsedagspresent istället. Får se om man får den...



VI anmälde oss till föräldragruppen i sickla igår. Det är tydligen massa tjejbebisar i augustigruppen så Sixten kommer bli poppis! Har ni någon sådan grupp i västerås?



Hade Robert fått jobb i Västerås innan ni flyttade ner eller söker han nu? För snart har han väl varit hemma sina 10 dagar?

2009-08-28 @ 18:49:39
URL: http://lofsan.wordpress.com
Josse skrev:

Hihi BIG BOY! ;) Frida har ännu inte passerat 4 kg! Men hon var ju lite mindre när hon föddes ;) Trevlig helg! Kram på er

2009-08-28 @ 20:08:33
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0