Vecka 26!

Idag går vi in i vecka 26!

Statistik från Familjeliv:

Du är på dag 176 av 280. (62,9%).
Du är i vecka 26.
Du har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 31 jul 2009
Du har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen: Det är vanligt att man får häftig kramp i t.ex vaderna när man är gravid, ofta när man sover. Undvik att sträcka på tårna, om man trots allt känner en begynnande kramp kan man motverka det genom att vinkla foten uppåt eller trycka den mot fotändan av sänggaveln.

Barnet: Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret.

Hur jag mår: Just nu mår jag bättre än jag gjorde för några veckor sedan! Sover mycket bättre på nätterna, sov 12 timmar i natt till exempel utan problem. Beror både på att jag är väldigt trött efter veckorna på labbet med mitt examensarbete, men också på att jag numera sover bättre och det är jätte skönt.
Kramp i vaderna har jag inte haft på flera veckor. Mina hormoner har inte åkt berg-och-dalbana på länge så jag har inte lekt sprinkler (gråtit) på 2 veckor! Länge för att vara jag:) Ischasnerven börjar också bli bättre. Lilla Sparkikus i magen börjar få det lite trängre nu, inte ofta det kommer riktiga sparkar längre, utan det är mer att man känner hur han vrider sig och drar med foten eller armen efter magen:)

Hur blivande pappan mår: Oavsett diet och motion så växer omfånget på mig. Extra hål i bältet behövs:) Gravidnojig och känslosam (skvallra inte åt nå´n :P). Annars är det fint som snus!

Kommentarer
Malin - brandteknologen skrev:

Hej! Fin ny design, men bara så att du vet så ser headern lite konstig ut om du klickar på permalänken till ett inlägg. Texten är liksom dubbelt.

2009-04-18 @ 19:01:01
URL: http://detbrinner.blogg.se/
Missextra skrev:

Hej! Hoppas du får en bra Söndag:)

2009-04-19 @ 10:47:09
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Cintya skrev:

Hejsan. Vad fin din blogg blivit. =)

Vad roligt att du gått in i vecka 26. Tiden rullar verkligen på fort nu. Härligt.

Jo, det var helt underbart att få se henne igen. Jag är så glad! Nu ska det verkligen börjas att fixa och dona i hennes rum. Kramar

2009-04-19 @ 11:03:39
URL: http://cintya.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0