Barnmorskebesöket

Idag var vi också på kontroll hos barnmorskan igen. 5 veckor sen sist!! Veckorna går verkligen fort.

Mitt Hb-värde hade stigit, hade nu 122 istället för 111 som sist. Så nu ska jag bara ta en järntablett varannan dag istället för varje dag.
Mitt blodtryck var fortfarande jätte bra 119/68.
Bebisens hjärtljud låg på 135 och det lät jätte fint:)
Jag väger nu 73 kg. Har alltså gått upp 9 kg sen plusset.
Idag mätte hon för första gången SF-måttet också. Symfus fundus. Det är ett mått på hur mycket livmodern växer. Hade redan mina misstankar om att jag skulle ligga på den övre kurvan och det gjorde jag också. SF-måttet var på 27. Beror tydligen på hur man är byggd. Om man har brett eller smalt bäcken, om man är lång eller kort med mera, med mera. Så det är precis som det ska det också:) Får väl bara hoppas att SF-måttet följer kurvan.

Nu ska jag slappa framför CSI:) På återseende!

Kommentarer
Josse skrev:

Vad bra att allt var bra med dig och bebben! :)



Jag ska till bm på fredag, det ska bli jätteintressant! Längtar :)



Kram!

2009-04-20 @ 21:27:32
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
teddy skrev:

Vad skoj att gåt ill bm och göra allt det där :)

Bra SF mått - då trivs bäben väldigt bra där inne.

Hoppas ni får en fin dag och att du inte har så mycket kramp idag.

kram kram

2009-04-21 @ 10:47:17
URL: http://caitlin.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0