Världens bästa sommarjobb!

Jag har verkligen hamnat rätt! Trivs så himla bra! Med arbetskamraterna, djuren, arbetsuppgifterna o.s.v. Igår bjöd jobbet dessutom på lunch! Alla vi på labbet for i väg ca 5 minuter med bil, hamnade alldeles vid vattnet med en massa båtar där det fanns ett litet gulligt café. Där åt vi, och vi sommarjobbare fick 2 timmars lunch! Och vilket kanonväder! Blev till och med lite solbränd:)
Och på fredagar bjuder jobbet på nybakad frukostmacka! Men bäst av allt är ändå att stämningen är så bra. Alla byter om i samma omklädningsrum (inte killar och tjejer förstås) men veterinärer, receptionister, labpersonal och djursjukvårdare. Här görs ingen skillnad på folk och folk. Inte som på sjukhuset, där det känns mycket tydligare vilka som är BMA, läkare, sjuksköterskor o.s.v. Det är iallafall min uppfattning.
För er som undrar vad jag gör på labbet (typ mina klasskompisar antar jag:)) kan jag berätta att jobbet verkligen är varierande! Det är flera lab i ett, vilket gör att det aldrig känns enformigt. Det finns en bakteriell del, hematologi (med diffutstryk och cellräknare (manuell och automatisk)), cytologi, faeces- urin- och parasitprover tas också emot. Blodgivning, virusprover och immunologi. Färgning av utstryk och cytologi. Jag får också koka agar och gjuta agarplattor, sätta baktprover, avläsa och så vidare. Finns också en maskin där man kollar natrium, kalium, kalcium, kreatinin o.s.v i serum. Känns som om jag glömt en del, men nu vet ni lite mer iallafall:)
Men det roligast är ändå när man får följa med in på operation eller i något undersökningsrum för att vara med och göra exempelvis ett utstryk från benmärg eller ledvätska! Spännande!

Idag hade Robert middagen klar när jag kom hem och sedan tog vi på oss inlinsen och tog en sväng ner till Lögarängen (tog ca 1 timme). Robert kände knappt igen sig efter att ha varit där på Power Meet i helgen!:) Alldeles lungt och rent nu:)

Imorgon åker vi förhoppningsvis ut till ön och har en lugn och skön helg att vila upp oss på. Sedan vi kom hit har vi haft grejer för oss VARJE helg, d.v.s 5 helger i rad! Så en lugn helg känns efterlängtad!

Hoppas alla har en bra sommar där ni är! Har ni det?;)

På återseende! ♥

Kommentarer
Johanna skrev:

Det låter verkligen toppen på ditt sommarjobb. Så ska det vara! :) På tisdag ger vi oss av på vår efterlängtade resa till Bulgarien. Måste packa klart nu. Kram kram!

2008-07-13 @ 20:25:22
URL: http://hannisey.blogg.se/
Jenny W skrev:

va kul att du trivs så bra! och härligt med stämningen på jobbet, sånt gör så himla mycket. håller med dig om segreationen på sjukhuset, tyvärr =(

2008-07-23 @ 08:38:36
URL: http://jennyolivia.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0