Helgen!


I fredags skrev jag sista tentan innan praktiken. Och jag tror faktist den gick bra:) Fick dessutom tillbaka min förra tenta, så helgen blev den första på lääänge som jag faktist var och kände mig helt ledig! Underbar känsla!
Det firades med pizzabak på lördagen och kakbak (Brysselkex) på söndagen! Mmm så gott!

    

På söndagen klippte jag Robert! Före och efter bilderna kan ni se nedan. Var typ andra gången jag klippte honom ordentligt och måste säga att jag blev ganska nöjd:)

    
   Före                    Efter

Igår började min praktik eller VFU (verksamhetsförlagd utbildning) som det egentligen heter. Jag börjar två veckor på virologen (viruslab) sedan två veckor på bakteriologen (bakterielab). Sedan blir det två veckor på patologlab och två veckor på genetiklab. Efter bara två dagar börjar jag nu få kläm på den delen av labbet jag har varit på, men på torsdag är det dax att byta "station" igen. Riktigt kul är det och man lär sig massor när man får göra det praktiskt! Idag fick jag dessutom beröm av en av läkarna som tyckte jag gjorde fina objektglas, han tyckte jag skulle lära resten på labbet! :D Och jag tror faktist inte att han sa det bara för o vara snäll.

273684-151

På återseende!

Kommentarer
Johanna skrev:

Både kakor och pizza, vad duktiga ni är :) Jag får bara hjälp med pizzabakning annat bryr sig Jonas inte så mycket om *hihi* Och vad snyggt du klippte Robert! Sånt sparar man in mycket på.

Vad roligt att du trivs på praktiken också. Jag har första dagen imorn på nuklearmedicin, får väl uppdatera bloggen om jag inte är helt död :D Kram kram!

2008-04-01 @ 18:34:24
URL: http://hannisey.blogg.se
Eva Lj skrev:

Toppen att det går så bra! Med allt. Puss o kram från mamma. Hälsa Robert, fin frisyr.

2008-04-01 @ 20:55:05
URL: http://malinlj.blogg.se
stefan skrev:

Härligt att det går så bra! :) Snyggt jobbat malin!

2008-04-01 @ 22:06:30
Jenny W skrev:

Tack för tipset sötaste du! Och va kul att det går så bra på praktiken! puss puss

2008-04-01 @ 22:38:46
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Duvan skrev:

Oj, vilka häftiga praktikplatser. Vad är det du blir när du blir klar?:)

2008-04-02 @ 18:39:47
URL: http://greendove.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0