Jourläkaren (igen), jobbet och BIL!!

Ja, veckorna när man jobbar bara försvinner. Och på helgerna prioriteras annat än datorn här hemma. Men jag kan ju ge er en liten uppdatering.

Förra inlägget handlade visst om när vi var till jourläkaren med Walter på lördagen för tre veckor sedan. Gissa vad vi gjorde i lördags också? Japp, jourläkaren igen. Walter blev frisk efter förra penicillinkuren. Men i måndags fick han rosslig och slemmig hosta plus att han blev snorig. På onsdagen hade han 38,2 så då fick det bli hemma från dagis. Men under torsdagen och fredagen var han svalare. Men när jag kom hem från jobbet i fredags kl 18 hade han 38,9 graders feber och vid 22 tiden 39,8. Hela lördagen blev han bara sämre och sov hela eftermiddagen. Så vi ringde sjukvårdsupplysningen och så fick vi en jourtid 20.45 på lördagkvällen. Och japp, det blev penicillin den här gången också. I vänstra örat hade han öroninflammation och i det högra var det på gång att alltså bli dubbelsidig öroninflammation. Stackars lilla killen! Inte konstigt att han gråtigt så mycket på nätterna, varit en riktig liten famnpojke och allmänt kinkig. Däremot inte visat minsta tecken på ont i örat, men det kunde visst vara så att de inte visar men ändå har ont. Men hans feber som försvann och sedan kom tillbaka var tydligen karakteristiskt för öroninflamnmation. Så nu blir det till att vara hemma från dagis nästa vecka igen.

Nu har jag hunnit jobba 3 hela veckor på nya jobbet utan att själv ha varit sjuk också (vi har sån tur att Walters mormor har kunnat vara hemma med honom när han varit sjuk hittills). Trivs riktigt bra på labbet, dagarna går jätte fort och folket är trevliga:) Däremot gillar jag inte att pendlingen tar så mycket tid... Själva pendlandet har jag kommit in i nu och det funkar riktigt bra, men dagarna blir väldigt långa (först buss, sen tåg och sedan cykel). Går hemifrån strax efter 6 på morgonen och kommer hem strax för 18 på kvällen. Men men, jag är bara väldigt glad över att jag fick ett jobb så det får gå:) Jag har tur som har en sån bra sambo som ställer upp och hjälper till extra mycket och en mormor som hjälper oss en massa.

Igår blev vi äntligen med bil!!! Det blev en Volvo V50 2,4 kinetic (170) -08. Robert var iväg och kika och provkörde den sen hit så jag fick prova också, eftersom vi inte kunde följa med hela familjen. Så nu vet man aldrig vart vi dyker upp!:)

Kommentarer
Amanda skrev:

Neeej men fyyy! STackars lilla Walter :( Lät riktigt hemskt de där o speciellt för en liten kille .

Krya på dig lilla prinsen.



Ps. Kul o höra att du trivs så bra på nya jobbet :) Dukig du är med all pendling o grejs.



Kram!

2010-10-10 @ 20:40:16
URL: http://mandy80.blogg.se/
Liw skrev:

Stackars walter :-( Hoppas han slipper få mycket problem med öronen, jag har haft det som barn och det önskar jag ingen :-(



Vart jobbar du någonstans? Låter som du får väldigt långa dagar, jobbigt :-( Men det låter ju som du trivs med kollegorna och det är ju det viktigaste :-)



Tack! :-D

2010-10-11 @ 14:53:34
URL: http://liwetochvardagen.se
Johanna skrev:

Men stackars lillkillen, hoppas det ordnar sig för er nu. Fyyy vilka långa dagar du har och jag som tyckte jag hade det jobbigt, men det är väl mer stressen med att vi har mycket att göra. Såg nyligen en kommentar du lämnat på min blogg ang Jennys bröllop och att vi inte sågs där. Snacka om att vakna till liv :P Det hade varit superkul att träffa er! Ta hand om er :)

2010-10-11 @ 21:18:29
URL: http://hannisey.blogg.se/
karolin skrev:

Stackars liten! Jag har själv aldrig haft örinflammation (peppar peppar) men har förstått att det gör rejält ont. Krya på!



Gud vad härligt med bil! Vi köpte själva bil för 1½ månad sen och det är verkligen en befrielse att kunna ta sig vart man vill och framförallt NÄR man vill. Och jag som åker upp till västerås ibland vill ju inte kånka allt på tåget (mardröm).



Tack, jag älskar verkligen mössan! Det är en vän till killens familj som stickade den åt Elins kusin och nu har vi ärvt den :) Störthärlig är den!



kramar

2010-10-13 @ 21:17:00
URL: http://bekk.blogg.se/
teddy skrev:

Ush ush stackars lilla killen då. Vilken tur att mormor har kunnat ta honom så att du inte missar mycket från jobbet. Men å andra sidan så kan man ju inte hjälpa när ens barn är sjuka.

Hoppas verkligen han kryar på sig snart.



Buzzador är väldigt roligt.



kram o trevlig dag

2010-10-14 @ 07:23:20
URL: http://caitlin.blogg.se/
Cintya-Haileys mamma skrev:

Usch då men stackars liten! =( Så jobbigt när dem små mår dåligt. Man vet ju själv hur dåligt man kan må som vuxen... Hoppas han blir bra snart! Massa kramar från oss

2010-10-21 @ 21:01:21
URL: http://myevents.blogg.se/
Sara skrev:

Stackars liten! Jag hoppas ni fått vara friska efter detta!



Tack för tummarna och lycka till, det hjälpte uppenbarligen!:)

Kramar

2010-11-30 @ 21:52:36
URL: http://langtaneftertresamhet.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0