Veckan i stugan:)

Idag kom vi hem efter att ha varit ute i stugan sen i söndagskväll. I onsdags hade vi besök av mammas jobbarkompis med dotter (de vi fick den fina spjälsängen av) och igår kom min barndoms bästis Anso med sin mamma och hennes karl ut och hälsade på. Mycket trevligt båda besöken:)

Jag har målat klart grinden som jag började måla när Robert var i Kiruna. Först högtryckstvättade jag den, sen har den fått ny svart färg. (Även grindlyktorna målade jag svarta, de var alldeles ljusgrå efter att blivit solblekta under många år!) Idag kom även blomhinkarna upp igen. Sen målade jag vår cykelkärra också, och den blev som ny den med!

Jag är väldigt nöjd med mitt målarjobb:) Lilla-stugan där Robert och jag bor ligger till vänster bakom de lila blommorna som hänger. Stor-stugan är till höger.


Robert har spikat ihop ett myggnät till dörren i Lilla-stugan där vi bor. Jag svettas något kopiöst om nätterna men de två senaste nätterna har jag iallafall sluppit svettningarna, TACK underbaraste!
Roberts bygga-trappa-projekt går framåt även det. I måndags var vi ut till en ö och plockade sten, och cement är redan köpt. Vi hämtade också hem vår cementblandare som några grannar lånat, så till nästa helg blir det eventuellt dax för Robert att gjuta! Spännande! Men några 100 %-iga planer gör vi inte just nu, vi tar dagarna som de kommer, för man vet ju inte vilken dag Sparkikus väljer att titta ut nu:)


Trappan i torsdags.


Trappan idag, lördag, samt cementblandaren i bakgrunden.


Badade i onsdags!


Jätte skönt var det! 20 grader i vattnet.


Två liter nyplockade hallon! Mums!

Kommentarer
Nadja skrev:

Ni verkar ha de helt underbart:) ja vänta du, finns ju hur många tecken som helst innan start men de enda som passade in mig var som sagt massa energi och sedan lugnet före stormen, passa på att sova!:)

2009-07-19 @ 00:16:07
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
K skrev:

Ja jag kan förstå det =P Hua, vill så gärna ha bebis jag med men känns lite läskigt att vara gravid och föda =D

2009-07-19 @ 08:04:20
URL: http://thoughtsoffhermind.webblogg.se/
Elin (Edvinsmamma) skrev:

Känns som 100 år sedan jag komenterade i din blogg...men jag läser den i alla fall så du inte tror att jag glömt dig :)



Hoppas att ni har en fin dag!

Kram

2009-07-19 @ 08:11:44
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Mindy skrev:

Godmorgon gumman..Hoppas att du får en skön söndag med magen i vädret :) kram kram

2009-07-19 @ 11:16:17
URL: http://blondis81.blogg.se/
Anna skrev:

Ja, jag hoppas att den ska vara till hjälp. Särskilt om det blir så att vi ska köra ner 30 mil när det är dags. :) Sen så är jag inte så inne på epiduralbedövning om det inte absolut tycks behövas. Försöker testa TENS:en lite smått nu så man blir van också. :)

2009-07-19 @ 13:35:57
URL: http://annastickar.blogspot.com
Jenny W skrev:

Åh gud, så fint och idylliskt det ser ut. Längtar tills vi får se det på riktigt =) Kram från Jenny&David

2009-07-19 @ 14:25:43
Elin (Edvinsmamma) skrev:

Det var ett bra förslag!

Kanske man ska kika efter ett sånt :)



Kramar

2009-07-19 @ 19:27:47
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Josse skrev:

Tacktack, det är väldigt lättskött hihi blir bra sen när bebben kommit ingen som sliter en i håret :D



Vad härligt det verkar vara där ute i stugan! Jag är en badkruka i sverige, har inte badat sen förra året när jag var i thailand. Det är mer rätt temperatur för mig ;) Kram

2009-07-19 @ 19:33:56
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0