Vårt nyaste inköp!

Igår gick jag och Robert igenom alla bilder vi tagit från det att Walter kom till oss! Så nu ligger en beställning på runt 300 kort som förhoppningsvis kommer nästa vecka:)
Beställde även fler dreggelscarfar igår. Vi är så nöjda med de 2 vi beställde först, men det behövs fler, här går det åt minst en om dagen! Tyckte vi hittat ett bra pris på nätet (30 kr st) men idag på Babyproffsen såg vi att de hade samma scarfar för 29 kr st eller 2 för 50 kr. Så ett tips är att köpa dem där i så fall:)

 

Här kommer en bild på Walter i sin döskalletröja! Första gången han använde den! Men det dröjde bara några minuter innan det var dax att byta då lite mjölk visst kom upp igen:)

Som de flesta av er säkert redan vet vid det här lagat så är det ingen liten kille vi har haft turen att få:) I måndags vägde han redan 8145 gram och säkert lite mera idag alltså.
De gånger vi har turen att få låna min mammas bil (vilket är ganska ofta faktiskt) så har vi parkeringen ungefär 200 meter från huset. Och att bära honom i babyskyddet så långt går nästa inte längre. Ryggen är alldeles förstörd. Och det blir ju inte lättare precis. Dessutom är mammas bil ganska lite (inte anpassad för att rymma barnvagnar alltså), så därför går våran vanliga vagn inte in i den. Så idag åkte vi till Babyproffsen och köpte en resevagn (sulky) till Walter. Den går lätt som en plätt in i mammas bagage! Så nu kan vi gå till bilen utan problem och sen åka ner på ex.v stan, till IKEA eller andra aktiviteter. Förr bar vi honom i bärselen när vi skulle ut på turer, men det orkar vi ju inte heller längre stunder av förklarliga skäl.

Mormor betalade Walters resevagn och vi är henne evigt tacksam! Tack underbaraste mamma/mormor Eva!



Nu ska jag baka en kladdkaka till kvällens tv-tittande! Kramar från oss!

Kommentarer
Eva Ljungkrantz skrev:

Ni är väl för gulliga min lilla familj.

2009-11-13 @ 19:20:27
Nadja skrev:

Förstår att de är tungt, jag är glad över att vi har bilen fem meter utanför porten hehe

2009-11-13 @ 19:27:01
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/
Isabelle skrev:

åh! vad fina kl'äder han har på sig! har ni börjat med smakisar eller gröt än?

är inen så fort du skriver, hinner bara inte kommetera så ofta som jag vill! =(



ha en fin helg!



Kram!

2009-11-13 @ 22:06:17
URL: http://saberi.blogg.se/
Maria skrev:

Jag ser att du köpte en Acta Graco...du kommer att vara SUPERNÖJD med den vagnen!!!! Det är vi iaf...

2009-11-15 @ 12:05:35



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0