Fredagen den 13:e.

Trisse
Juli 2003 - 13 november 2009 

Trisse var egenligen min katt. Jag och mitt ex skaffade honom sommaren 2003. Efter att vi sen gjorde slut kunde inte Trisse bo med mig i mitt studentrum (alldeles för litet för en katt) så då fick han flytta hem till min mamma i Västerås, där han också hade sällskap av mammas katt Molly och vovven Scooby. Tanken var ju att Trisse nångång skulle flytta tillbaka till mig, men eftersom jag hade turen att träffa Robert men som tyvärr är väldigt allergisk mot katter, fick Trisse bo kvar hos mamma.
Han var en riktig utekatt! Var ute i stugan från april till oktober. Och den här hösten när katterna flyttade in till stan, fick de gå ut även där eftersom mamma bor "på landet" och nedrebotten. Trisse var inte alls van med bilar och blev igår överkörd, alldeles nära hemmet. Han hade så klart halsband på sig så de som hittade honom på sin tomt ringde mamma på fm så hon kunde hämta honom.



Vi saknar honom redan! Han var ingen knäkatt som ville mysa, men han var ändå väldigt social, kom alltid fram när man kom hem, "pratade" och strök sig kring benen. Vår lille kisse...


Kommentarer
Anna skrev:

Tråkigt att förlora sin katt. Har varit med om det några gånger själv.



Ja, nu har Julie börjat ha stl. 56, men det är mest på längden de passar och vissa plagg i stl. 50 kan hon fortfarande ha. :)

2009-11-14 @ 19:05:56
URL: http://annastickar.blogspot.com
Cintya skrev:

Usch vad tråkigt!!! Sånt är aldrig lätt för ett husdjur efter så många år har ju blivit en i familjen. Hoppas ni mår bra i alla fall. Kul att se att du bloggar lite mer nu. =) Roligt att få se bilder på er och söta pojken! Trevlig helg. Kram

2009-11-14 @ 21:10:29
URL: http://cintyas.blogg.se/
Malin skrev:

Vad sorgligt. Alltid tråkigt att förlora ett husdjur. Vi hade också en utekatt när jag var liten, som vi tyvärr fick avliva då vi flyttade utomlands och han inte direkt var en knäkatt man kunde ge till någon. Nu har vi hunden Baileys som är 12. I bra form, men väldigt gammal för en rottweiler. Vi har förberett Mattias på att han (hunden) nog inte kommer leva så länge till.

Hoppas att han slapp lida.

2009-11-15 @ 00:28:30
URL: http://malinljm.blogg.se/
Linnea skrev:

Åh nej, fy vad jobbigt!! Det är ju precis vad man är orolig för när de går ut men man tror ju aldrig att det verkligen ska hända. Tänker på er. Stora kramar!!

2009-11-15 @ 16:21:04
URL: http://neaochhenke.blogspot.com
Rickard Larsson skrev:

Hej Malin! Vad synd detta med Trisse. Visst var det han du skaffade från min granne? hon frågade mig om jag visste nått om er i somras.



Mors R

2009-11-16 @ 18:41:03
Eva Ljungkrantz skrev:

Gullig bild på lilla Trisse. Saknar honom

2009-11-23 @ 20:30:33



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0