Babymassage, föräldrarträff och promenad!

Det är så mycket som händer just nu! På ett bra sätt! Så jag uppdaterar lite i efterhand:)

Förra veckan var vi på den sista babymassagen på Öppna förskolan. Om ni har chansen att gå på babymassage med eran bebis så ta den! Det har verkligen var jätte mysigt, bra för integreringen med bebisen samt kul att träffa andra mammor och pappor med sina små:)


Walter ger massagen tummen upp!

I onsdags var vi på den andra föräldrarträffen. Då fick vi lära oss göra puréer själva, men Walter var ännu lite för liten för att provsmaka, men snart så! Ska bli kul och spännande att ge honom riktig mat! 
Efter föräldrarträffen mätte och vägde vi honom på BVC innan vi gick hem. Han var fortfarande lika lång, 64 cm men nu vägde han 8430 gram. Han är alltså säkert över 8,5 kilo idag! Stora killen!:)



I fredags tog jag och Veronika, mamma till Isabella, en promenad på 1,5 timme i rask takt. Jätte skönt att vara ute och gå och trevligt med en ny bekantskap! Vi hade så trevligt och så mycket att prata om så när vi kom till min port följde vi med en bit till innan vi vände och gick hem. Hoppas vi hinner med fler promenader innan snön kommer. Walter och Isabella fattade tycke för varandra redan på massagen men i fredags sov de båda två och visste nog inte ens om varandra:)

Walter var föresten med i tidningen idag igen! Den här gången i Västeråsaren. På sidan med nyfödda:) Någon som såg honom där?


Kommentarer
Åsa skrev:

hejsan vi var där ganska sent så ca15:00. vi vet inte om vi kommer på festen. som det ser ut nu så har vi ingen hundvakt. och vi kan inte lämna henne så sent själv på kvällen. stor Walter har blivit och söt. Speciellt på bilden i inlägget där du skrev att han sluta med nappar. Han såg så busig ut.

2009-11-22 @ 01:20:42
URL: http://mrs-voorhees.blogspot.com
Malin LjM skrev:

Vad fin han är. Är bara nyfiken, när säger de att han kan börja med pureer? Här kan man börja med risvälling vid 4 mån, välling finns inte. Jag väntade faktiskt till hela 7 månader innan de fick annat än bröstmjölk eller modersmjölkersättning. Mest för att jag tror min bror blev glutenallergiker pga att han fick välling för tidigt, även om vi inte är biologiska syskon, så ville jag undvika så länge som möjligt.



Jag väntar tills den 10 dec med att gratta;)

2009-11-22 @ 01:48:42
URL: http://malinljm.blogg.se/
Sofia skrev:

Jag såg =) Kul att han och Wilma var med samtidigt =)

2009-11-22 @ 10:47:22
URL: http://sofiasblogg.blogg.se/
Unni skrev:

Yes, jag såg lillkillen i västeråsan :)

Jätte fin bild :)



Kram

2009-11-22 @ 16:59:16
URL: http://unnil.blogg.se/
Eva Ljungkrantz skrev:

Gulliga Walter. Är nästan linslus redan.

2009-11-23 @ 20:33:35
Anonym skrev:

oj eran kille är verkligen stor =). Absolut inget ont om det..missförstå mig rätt. Min kille är 5 månader och är 64 cm och väger 7390. Jä'tte fin kille ni har btw!

2009-11-24 @ 21:42:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0