Igår för 9 år sedan...

Jag missade att det igår var 9 år sedan min pappa gick bort. Så imorse när jag vaknade och kom på det fick jag jätte dåligt samvete! Men som mamma sa, det är ju egentligen ingen dag man vill minnas, så jag tror inte pappa tog illa upp. Jag är inte mer ledsen just på dödsdagen, för det är inte ett datum som gör mig ledsen, utan det kan ju komma egentligen när som helst. Och min pappa minns jag ju varje dag iallafall, vi kommer aldrig att glömma bort honom!


♥ Jag och pappa ♥
Kort på oss från en sån där kortautomat som jag har låtit förstora upp.

Synd bara att lillen aldrig kommer få lära känna sin morfar. Men jag ska försöka berätta om honom iallafall så han får lära känna honom genom mig istället. För jag är helt säker på att morfar redan har full koll från himlen på oss och bebis!
Den här dikten skrev jag våren 2000, några månader efter att pappa gick bort:

Livet kan inte stanna opp, även om det inte alltid är på topp.
Dagen kan vara grå och trist när du någonting mist.
Någon du älskat i många år, på en sekund bara går.
Men hur skulle det se ut, om livet bara tog slut.
Sorgen sätter djupa spår, men tiden läker alla sår när dagar, månader och år går.

Kommentarer
Elin skrev:

Fin dikt du skrivit!

Får man fråga varför din pappa dog?

2009-03-28 @ 14:42:22
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Isabelle skrev:

Gud vilken fin bild! Blev helt tårögd! :(



Vad härligt att du är i v.23 nu, lite mindre än halva tiden kvar! skönt! det börjar kännas verkligare eller hur?

2009-03-31 @ 08:59:05
URL: http://saberi.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0