Barnmorskebesöket idag!

Idag var vi också till BM! Vi hade en annan då vår vanligt har semester. Hon mätte SF-måttet till 37 cm, 1 cm större än förra veckan. Jag väger nu 82 kilo, +18 kilo sen plusset med andra ord. Förstår egentligen inte riktigt vad det är som väger...tycker inte så mycket mer än magen har växt på mig, plus en del vätska i kroppen då. Men men, är ju mest bara en siffra:)
Hjärtljuden låg på 125 slag/min och lät starka och fina:) Skönt!
Än har inte Sparkikus fixerat sig, huvudet var ruckbart. Men huvudet kan lika gärna fixera sig precis innan förlossningen, så det säger inte så mycket om hur lång tid det är kvar tydligen.

Vi bokade in en ny tid till den 8:e augusti också. Hoppas vi slipper använda den tiden och att bebis redan har kommit då! Det är vad vi hoppas på!

På eftermiddagen vilade jag några timmar. Har haft värk i nedre delen av magen sen efter lunch. Det molar och hugger på vänster sida. Men jag blir bara glad! Det händer grejer:) Blir besviken när det slutar...så nu hoppas jag att det håller i sig och det får gärna bli mer!

Nåt lustigt som hänt efter att jag vilade är att jag tror att bebisen har snurrat ett kvarts varv! Tidigare har jag alltid bara fått sparkar på höger sida. Som att h*n ligger med ansiktet mot högersida. Nu helt plötsligt sparkar h*n och drar med fötterna/armbågarna på mitten och på vänstersida! Som att Sparikus ligger med ansiktet framåt och ben och armar framåt. Kanske har h*n börjat rotera nedåt?

Kommentarer
Karolin skrev:

Ja, än så länge har jag inte svullnat det minsta. Det enda jag känner av är utmattade höfter och känner när jag har gått omkring på stan t.ex och högra ischiasnerven. Men annars mår jag strålande. Hoppas det fortsätter så :)



vad skönt att det verkar hända saker! Rätt vad det är så är den lill* ute ska du se :)

Kram

2009-07-23 @ 22:41:47
URL: http://bekk.blogg.se/
Josse skrev:

Jag mår bra annars, har endel förvärkar och tryck nedåt men inget direkt som jag skulle koppla ihop med att det är dags direkt. Tänker alltid att när det väl är dax så känner man det ordentligt ;)



Jag är uppe tidigt idag, snart ska vi och göra ctg igen för att se så allt är bra med pyret. Ha det så bra! Kramar J

2009-07-24 @ 06:12:35
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Elin (Edvinsmamma) skrev:

Ser att det börjar hända lite i alla fall. Och kanske att liten snart är redo att komma ut? Hoppas det för din skull, för jag vet hur jobbigt det är på slutet och hur mycket man längtar efter och undrar VEM det är som gömmer sig i magen :)



Kram!

2009-07-24 @ 10:12:13
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Malin S skrev:

Jag upplevde inte heller att jag gått upp så mycket mera än magen och det verkade stämma ganska bra. Idag drygt en vecka efter förlossningen har jag gått ner 13 kg så jättemycket är verkligen barn och sånt samt vätska. Skönt.

2009-07-24 @ 21:38:35
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0