Mardrömmar!

Jag har alltid drömt väldigt många drömmar i princip varje natt, som dessutom är livliga och väldigt verkliga. Ofta kan det vara ganska jobbigt och otäckt men vissa gånger är det ganska mysigt och kul. Speciellt de gånger jag drömmer om min pappa och det nästan känns som om jag träffar honom igen, de drömmarna tycker jag verkligen om:)

Det sägs att man drömmer mer och livligare när man är gravid vilket jag inte vet om det stämmer eftersom jag som sagt alltid drömmer mycket. Däremot har det nog varit lite fler läskiga på sistonde. Men drömmen i natt tog ändå priset!
Jag drömde att jag fick missfall!:( Usch, var så verkligt, blodet rann och alla var så okänsliga. Ringde akuten som sa att jag fick en akuttid kl 02.00 på natten, men jag var så trött att jag somnade och missade tiden. När jag sen fick komma dagen efter gav de mig två piller och sa bara att: Ät de där så får du bort allt! Förstår de inte att bebisen är stor i magen! Då vaknade jag och var tvungen att väcka Robert som sa att bebisen visst mår bra:) Kunde till slut iallafall somna om:)

Snart ska jag på födelsedagsfika:) Kramkram

Kommentarer
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

JÄTTAVANLIGT med sådana hemska drömmar just när man är gravid, kanske för att man får utlopp för allt som man oroar sig för med graviditet eller nyfödd? Jag gick med i en mamma grupp på nätet när jag var gravid med J (vi skulle alla föda samma månad) och flera där hade sådana drömmar-konstiga, men hemska om just barnet. Så vitt jag vet har dessa försvunnit efter barnets födelse eller iallafall efter det blivit lite äldre. Jag tror inte du skall oroa dig, även om det är obehagligt.



Hoppas du sover gott i natt!

2009-02-10 @ 18:35:39
URL: http://malinljm.blogg.se/
emmasusanna skrev:

nej usch, inge sånt... du ska se att allt kommer gå så bra :D och din bäbis mår så bra :D



KRAM

2009-02-10 @ 21:56:36
URL: http://emmasuanna.blogg.se/
Cintya skrev:

Usch vilken jobbig dröm. Jag tror du bara precis som alla andra gravida kan känna en viss oro eller om du pratat eller läst om något som påmint dig om missfall därför drömde du det.. I min släkt har vi sjukt nog sanndrömmar... Varje gång jag min syster, min mamma eller mormor drömmer om graviditet så har det alltid varit en i släkten som är gravid. Varje gång har vi rätt. Förra gången jag var gravid drömde jag dock 3 dar i streck att min bebis hjärta inte slog och det var tyvärr sant. Din dröm är nog inte en sann dröm ... och det är inte säkert min var en sanndröm även om det slog in.. tror det var mer att jag undermedvetet visste... Men oroa dig inte. Alla drömmar (goda som onda) har med något du sett, upplevt, läst eller hört om.. Så skaka av dig drömmen och sov så gott du bara kan. Tack för kommentarerna.. =) Man är ju livrädd men det ska nog gå bra. Hoppas du fortsätter må bra. Du får gärna berätta hur det var att lyssna på hjärtat på måndag.. underbart ju! Vilken tid har du? Jag har ju ul kl 10 på måndag =). Sov gott. Kram

2009-02-10 @ 23:04:37
URL: http://www,cintya.blogg.se/
Jenny W skrev:

Åh, fy fan vilken jävla dröm! Huvva!! Tur att du har Robert i närheten. Puss

2009-02-11 @ 15:20:29
Fru Evelina skrev:

usch vad hemskt det är med läskiga drömmar! men det är säkert ingen fara med din lilla bebis, ring till bm och prata om du känner dig orolig!



fina bilder ovan, riktig vinter =)



nu kan du tävla om du vill!



kram

2009-02-11 @ 17:51:53
URL: http://evelinas.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0