Debatt

Sen jag blev gravid har jag fått mycket starkare åsikter! Speciellt Robert har märkt av detta;) Har några veckor nu kollat på Debatt på SVT och tycker det är riktigt intressant! Varför gillade jag inte såna här program tidigare?

I vilket fall...ikväll handlade det om den grova polisenjargongen samt hockyvåldet. 

Polisjargongen var egentligen anledningen till att jag skulle titta, vilket också gjorde mig jäkligt upprörd! Men hockeyvåldet är ändå det jag tänker skriva om.
Speciellt en kommentar hakade jag upp mig på, som en av hockeykommentatorerna i programmet sa. Han sa att reglerna i hockeyvärlden är hårdare än ute i verkligheten, men det vet alla om som ger sig in i hockeyn och då får man acceptera det. Men det är ju som att säga att bara för att man bor i en förort, där klimatet är lite hårdare än ute i det "vanliga" samhället så får man acceptera "reglerna" där? Det är ju precis så han säger. Och vem skulle acceptera andra lagar och regler i en förort än i en annan del av staden? Ska man ha olika lagböcker beroende på var brottet begås? Just så är det ju i hockeyn. Bråk och slagsmål där skulle ALDRIG accepteras i någon annan sport, knappt i boxningen, och speciellt inte ute i samhället. Vi har faktist ett ansvar över ungdomar och deras uppfostar och vad ger det här för signaler? Nej, flera av personerna där var riktigt IQ-befriade ikväll. Svårt att diskutera och återge på en blogg kanske, men man blir sjutton riktigt upprörd!!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0