Återsparksittning!

Ja, nu har inbjudan till BMA:s återsparksittning, som anordnas av ettorna, kommit! Den 28:e feb går den av stapeln på härliga NH (Nationernas Hus). Ska bli riktigt skoj!
Vad som inte känns lika skoj är temat... "Red over the top" Kan någon förklara för mig vad man ska göra då? Kanske någon som har något bra förslag....?

Att ha ett "enkelt" tema på Insparksittningen tycker jag är schysst då många nyss kommit till staden, man har inte så mycket grejer eller pengar och hittar kanske inte så bra i stan så man kan fixa en bra utklädnad. Men på återsparken tycker iallafall jag att man kan ha ett lite roligare tema.

Vi hade "Disneytema" på vår återspark. Jag har även varit på sittningar med tema "Klä dig efter din hatt", då idéerna kunde vara oändliga. "Kom som du inte är" var också ett bra tema vi har haft.

Ett bra tema tycker jag kännetecknas av att man kan slå på stort om man gillar att klä ut sig och har tid men där man även kan komma enkelt om man helt enkelt inte gillar sånt eller inte har råd.

Men "Red over the top"? Det är vår nästsista sittning och jag kan erkänna att jag hade hoppats på ett bra mycket roligare tema... Vår utspark i vår kommer vara en "Finsittning" med långkläning och grejer vilket känns kul när man ska fira att man är klar.
Mitt förslag på de senaste sittningarna har varit bokstaven S. Mailade även mitt förslag till ettorna men det fick tydligen inget genomslag. Då kan man ju komma som "Sig Själv", Shrek, Sjörövare, Spears, Shejk...o.s.v o.s.v.
Aja, nu har jag fått klaga av mig lite... blir säkert en bra sittning i vilket fall. Men idéer tas tacksamt emot:)

 
"Kom som du inte är" Hösten 07. Jag är hippie och Jenny som man:) Självklart med platåstövlar och utsvängda orange manchesterjeans;)


"Disneysittningen" Våren 07. Jag som Björnbuse:)


"Sällskapsresan" Hösten 08. "Rata rata ra":)


"Klä dig efter din hatt" Våren 08. Jag som militär:)

Kommentarer
Jenny skrev:

Hej! Vill önska en riktigt riktigt härlig helg!



Många kramar Jenny

2009-02-07 @ 15:28:10
URL: http://jennyn.blogg.se/
Duracellmamman skrev:

TACK för dina varma tankar i går!! Lyfte och räddade hela den här Duracellmamamns helg :-D



Och fick mig att inse att jag har världens UNDERBARASTE läsare inne hos mig!!



Önskar Dig en härlig lördagkväll!!



Massor av kramar!!

2009-02-07 @ 15:45:34
URL: http://duracellmamman.se/
Malin Ljunggren-McNulty skrev:

Jag skulle gissa att man skall ha rött, rött, rött på sig-over the top brukar betyda för mycket av något. Färga håret? smink? illröda kläder och skor? Eller så kan man vara lite mer konservativ och ha rött ovanpå en topp? mera lek med ord så att säga...



Lycka till

2009-02-07 @ 22:52:30
URL: http://malinljm.blogg.se/
Johanna skrev:

Om du vill köra mer på klä-ut-dig-grejen så kan du komma som en tomat, djävul, tomte... Jag röstar på en tomat :D Hihii! Kram!

2009-02-12 @ 14:16:47
URL: http://hannisey.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0