Urinvägsinfektionen

I måndags lämnade jag in ett nytt urinprov för odling efter att jag avslutet min antibiotikakur mot urinvägsinfektionen. Idag ringde min BM igen och sa att bakterierna inte försvunnit...:( Sen ringde läkaren, så nu har jag ett nytt recept antibiotika som ligger och väntar på Apoteket. Måste hämta det på sjukhuset då det inte fanns på Apoteket här tyvärr. Eftersom de jäkla enterokockerna är resistenta mot det mesta utom ett antibiotikum så får jag den här gången en medicin som egentligen inte används mot UVI. Hoppas att det  funkar ändå.

Ja, ni ser ju alla att magen växer fort! Min navel är endast ett minneblott och har nyligen börjat puta ut. Snart pluttar den väl ut helt:) Annars verkar bebis i magen må prima! Han sparkar och håller mig vaken på kvällarna och om jag vaknar på natten är  det svårt att somna om när någon gör sig påmind hela tiden;)

Nu har jag gjort mina 4 första dagar på ex-jobbet och det går framåt! Riktigt kul faktist! Men långa dagar... så det är skönt att det är fredag imorgon!

Kramkram!


Kommentarer
peter pc carlsson skrev:

Du har följt Sabinas kamp och skrivit en kommentar i hennes blogg. Därför tänkte jag tala om att jag startat en insamling på Cancerfonden. Den heter "För döda mammors barn. Till minne av Sabina Najjar."



För ett halvår sedan samlade vi i bloggvärlden in över 100.000 kr till Barncancerfonden till insamlingen jag startade under namnet "Den jävla idioten".



Du kan skänka 50 kr direkt genom att sända ett SMS med texten Besegra 9 till telefon 72900.



Sabina skrev flera gästbloggsinlägg i bloggen Enbart. Hennes sista var också en av de mest gripande. http://enbart.blogg.se/2009/january/090117-enbart-gb-av-sabina.html



Jag hoppas att du vill sända några SMS och skänka pengar till Cancerfonden. Kopierar gärna texten och sprid den vidare.



Tack för att du bidrar. Sänd en extra tanke till Sabinas små barn! http://mittlivsabina74.blogspot.com/



Här kan du också beställa hennes bok som nyss kommit ut "Livet kan inte vänta"



Peter PC Carlsson



2009-04-02 @ 22:57:14
URL: http://enbart.blogg.se/
Jenny W skrev:

Men å så drygt med baciluskerna! Hoppas det här tar kol på de uslingarna!!! Puss

2009-04-02 @ 23:38:34
Nadja skrev:

Tråkigt att det inte ger med sig, när jag hade UVI så sa dom att jag skulle göra två odlingar till efter att mina kur var slut men jag har inte hört ngt, dom har inte ens ringt och sagt ifall jag hade UVI eller inte?! Dom bara gav mig antibiotika...

2009-04-03 @ 11:32:11
URL: http://sweetladysoul.blogg.se/bebis
Johanna skrev:

Usch vad jobbigt med UVi, hoppas det försvinner efter denna omgång! Trevlig helg!

2009-04-03 @ 19:06:08
URL: http://hannisey.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0