UVI, symtom och bebis

Efter min andra antibiotikakur mot en urinvägsinfektion som jag drog på mig, fick jag som förra gången lämna ett nytt odlingsprov för att se att alla bakterier var borta. Och läkaren har inte ringt mig varken i fredags eller igår vilket måste betyda att de jäkla bakterierna äntligen dog under den andra dosen! Jippi! Skönt o slippa äta antibioitika, då det förutom att ta död på elaka bakterier även tar död på de goda och därmed ofta ger svampinfektioner...mindre roligt...

Efter förra barnmorskebesöket blev vi "ordinerade" lite fler promenader. Och vi har varit riktigt duktiga tycker jag! Däremot har jag börjat få ont i vänster sida på magen när vi går... Ibland kommer det efter bara 10-15 min promenad, ibland kan vi gå över en timme. Det känns ungefär som ytligt håll, som sitter på väntersida och strålar nedåt. Någon som känner igen sig? Ligament som töjer sig kanske? Det slutar göra ont så fort jag stannar, men håller i sig några minuter om jag försöker gå, för att helt plötsligt släppa.

I natt vaknade jag av att bebis tog spjärn mot magen strax ovanför naveln och det blev en riktig utbuktning! Som en liten fot, eller armbåge som petade ut:) Men jag somnade om ganska fort efter det obligatoriska toabesöket.
Ungefär så här kändes det:)

Hoppas ni har en bra tisdag allesammans!

Kommentarer
teddy skrev:

Skönt att du slipper UVI men som du skriver så dyker ju annats upp efter en antibioteka kur.

Vila dig ordentligt nu när bäbisen växer till sig och förmodligen försöker fixera sig nedåt.

Tack för dina tankar idag - jag försöker uppdatera så fort jag vet mer.

Önskar er en fin dag i solen.

kram kram

2009-04-28 @ 10:03:18
URL: http://caitlin.blogg.se/
Jenny skrev:

Åh, så skönt att bacilluskerna är borta, det får vi fira med massa fika ikväll =) puss

2009-04-28 @ 12:24:31
Johanna skrev:

Hihi vilken häftig bild! Vad skönt att UVIn försvunnit nu. Håller tummarna för att det inte kommer tillbaka!



Kul att du gillade klänningarna :) Den turkosa är faktiskt en av mina favoriter... Får se hur det blir :)

2009-04-28 @ 15:47:30
URL: http://hannisey.blogg.se/
Josse skrev:

Haha ja det var ju ganska knasigt sagt, men idag sa hon istället att min mage var så fin så hon fick kanske dåligt samvete ;)

Det var inte alls farligt med nål i handen, fast jag blev stucken 3 ggr. Det var en myt att det skulle göra så ont!



Vad bra att uvin är borta nu. Det kan säkert vara ligamentsmärtor det där du känner när du går, men jag har aldrig kännt av det. KRAM!

2009-04-28 @ 16:48:06
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Mindy skrev:

Godmorgon gumman..Det låter skoj det arbetets som du har..Planerar du att jobba in i det sista eller? Hoppas att du får en skön onsdag.Här börjar det bli lita bättre..Mår bara så illa visa tidpunkter så det är helt sjukt..ja du vet hur det är den första tiden.kram kram

2009-04-29 @ 08:45:25
URL: http://blondis81.blogg.se/
Eva Ljungkrantz skrev:

Fina bilder. Puss o kram.

2009-04-29 @ 12:51:19
Josse skrev:

Tacktack:) Nu väntar jag på din "veckans magbild" ;D

2009-04-29 @ 19:31:42
URL: http://annajosefin.bloggagratis.se
Amanda skrev:

Hej tjejen

Sitter här o skummar igenom din blogg o de e så kul med nån som ligger så lika.

Jag tänkte fråga dig om den där håll känslan du får. Jag får exakt samma fast på högersida! Ibland bara efter en kort stund av aktivitet o ibland dröjer de längre.

Har du fått förklarat vad de är för något?

Jag fråga min barnmorska men hon visste inte alls....?

Ha de gött!

2009-05-22 @ 23:34:18
URL: http://mandy80.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0