Vad är tid?

Idag har Robert och jag fått massor gjort! Bland annat la vi över all musik samt allt annat från min dator som inte används, till Roberts dator. Där hittade jag den här tänkvärda dikten som jag tänkte dela med mig av. Har inte skrivit den själv och vet inte var den kommer ifrån tyvärr... men bra är den.


Vad är tid?


Hur lång tid är tio år?

Fråga paret som nyligen skilt sig.


Hur lång tid är 3 år?

Fråga en nybakad student.


Hur lång tid är ett år?

Fråga eleven som måste gå om nian.


Hur lång tid är en månad?

Fråga mamman till en för tidigt född baby.


Hur lång tid är en vecka?

Fråga chefsredaktören på en veckotidning.


Hur lång tid är en timme?

Fråga de förälskade som väntar på att träffas.


Hur lång tid är en minut?

Fråga de som nyss missade flyget, tåget eller bussen.


Hur lång tid är en sekund?

Fråga den som överlevt en olycka.


Hur lång tid är en hundradelssekund?

Fråga den som tagit silver i OS.


Tiden väntar inte på någon! Värdesätt varje ögonblick!

273684-210

Tänk på det imorgon! På återseende! ♥


Kommentarer
Malin skrev:

svar: tack!

riktigt bra dikt.

2008-05-19 @ 18:58:38



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0