Tonfisk-och kikärtswraps!

Idag gjorde jag tonfisk-och kikärtswraps till middag, bara till mig själv eftersom Robert inte äter tonfisk. Än;)
De blev jätte goda! Dessutom vet jag hur man kan göra de lite godare till nästa gång, genom att ha färsk chili och färsk paprika, idag fick det duga med paprika & chili-pulver. Istället för tortillabröd använde jag tunnbröd som jag rullade.

Här kommer receptet till 4 portioner:


1 burk tonfisk i olja, ca 225 g
1 burk kikärtor, ca 400 g
2 dl crème fraiche paprika&chili
1-2 krm salt
4 stora tortillabröd
1 ask blandad sallad, ca 150 g
rödlöksringar

Gör så här

Låt tonfisk och kikärtor rinna av. Grovmosa kikärtorna med en gaffel och blanda med tonfisk och crème fraiche. Smaksätt med salt. Bred ut röran på tortillabröd. Lägg på en del av salladen och lök och rulla ihop. Servera resten av salladen till.

273684-212

Smaklig måltid och på återseende! ♥

Kommentarer
Kägglan skrev:

Alla borde säga fy åt Malin som äter utrotningshotade arter!

2008-05-21 @ 21:19:34
Eva Lj skrev:

Såg verkligen gott ut. Du är jätteduktig på att laga mat. Tonfisk är väl inte utrotningshotad. Puss o kram.

2008-05-21 @ 22:30:13
URL: http://malinlj.blogg.se
Lina skrev:

Det där ser riktigt gott ut!! Vi äter tonfisk jätteofta hemma, brukar göra en sås som är jättegod både till ris och pasta :)

2008-05-22 @ 21:07:46
URL: http://pinkelina.blogg.se
Storstadsbulimiker - Emma skrev:

oh det såg jättegott ut!

2008-05-23 @ 16:24:48
URL: http://storstadsbulimiker.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0