Måndag...

Så har då sista veckan på praktik-perioden börjat. Den här veckan ska jag också vara på Genetiken på ett ställe där man analyserar kromosomer, Cytogenetik också kallat. Var spännande och jag hade en intressant dag! På slutet av dagen, efter många olika steg i analysen, fick jag till slut fram kromosomerna som man kunde se i mikroskop! Häftigt! Eller bara nördigt?:p

273684-211
Kromosom

 Förra veckan var jag på GML (Gemensamt Molekylärgenetiskt Laboratorium). Där analyserar man DNA. Intressant det också men nog inte min grej riktigt. Däremot fick jag se när min handledare preparerade ett DNA-prov med radioaktiva isotoper! Lite coolt var det:)

273684-210
DNA-spiral

Usch va nördig jag känner mig ikväll:) Kan bero på att jag bara sov 5 timmar i natt och när jag kom hem var det bara o handla, äta och ha tvättstuga 3 timmar... Dax o hämta den förhoppningsvis rena tvätten. Sen får det nog snart bli sängen för min del...

På återseende!

Kommentarer
Anonym skrev:

Hejsan :)
hoppas allt är bra
ville önska en fortsatt bra dag
:)
kram www.enlitentax.blogg.se
och en annan sak.
min hund deltar i en tävling i en tidning.
om du tycker hon är fin så kanske du kunnat lägga en röst på henne?:)

2008-05-19 @ 20:44:34
Eva Lj skrev:

Vilka gulliga djur!!!! Gulliga människor o tänkvärd dikt. Puss o kram. Hälsa Robert. 15 månader, jag säger då det. Fint med efterrätten klar till midsommar. Och så rökt lax som Robert o jag fixar!!!

2008-05-19 @ 21:00:10
URL: http://malinlj.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0