Uppdrag granskning och Beach 08!

Robert och jag har börjat träna! Inte illa! Men inte för beach 08 kanske, utan bara för att komma igång och bli lite mer tränade. Det skadar ju aldrig;) Vi har skrivit ett program med övningar som vi utför på golvet här hemma så som armhävningar, situps, knäböj, rygglyft med mera. Tar ca 40 minuter vilket är ganska lagom. Vi kommer köra det varannan dag, men även varva med promenader vid fint väder. Stora förhoppningar har vi iaf:) Och redan har vi kommit igång ganska bra, körde vårat andra pass idag, och nu efteråt känns det riktigt riktigt bra!

Nog om det.

Såg ni Uppdrag granskning idag? Handlade om hur utvecklingsstörda har fått utstå "kontrolltagning" när de inte gjort som personalen på boendet har sagt till dem. Man tror inte att det är sant i dagens Sverige 2008! Rena bestraffningar för att små, svaga utvecklingsstörda ungdomar hellre ville lyssna på musik än kolla på tv och därmed blev bestraffade! Och då kan nämnas att aga från föräldrar förbjöds i Sverige 1966. Och att skolagan förbjöds 1958...


Kommentarer
Johanna skrev:

Vad roligt att ni peppar varandra och tränar tillsammans! Tråkigt att hålla på så själv :P Jag väntar bara på bättre utomhusväder så jag kan kompletera min fotboll med joggande eller nått :)

2008-03-27 @ 10:34:11
URL: http://hannisey.blogg.se
Jenny W skrev:

Wohoo, way to go! Kram

2008-03-27 @ 11:39:43
URL: http://jennyolivia.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0