Kvinnans bästa vän - M-koppen!

Tänkte här på min blogg slå ett slag för en fantastisk uppfinning, nämligen m-koppen eller mens-koppen som den också heter.

Köpte min för cirka ett år sedan och blev jätte nöjd direkt! Jag märker knapp av att jag har mens, slipper skaviga och varma bindor eller tamponger, och dessutom bidrar man inte till sopberget som alla engångsmensskydd gör. Den är dessutom ekonomisk eftersom den kan återanvändas i flera år!

Det är som en liten silikonkopp som man för in nästa som en tampong. Där sitter den och samlar upp vätskan som man sen lätt tömmer. Har dessutom aldrig känt mig säkrare än jag gör med koppen, den har iallafall aldrig läckt för mig, vilken andra skydd har tendens till att göra ibland...

På hemsidan där man kan beställa den finns mer att läsa, gör gärna det! Sen kan jag nästan garantera att ni också kommer att beställa en! www.m-kopp.se

Tipsa gärna andra tjejer om sidan, även om du själv inte hunnit köpa din än eller om detta inte vad nåt för dig. 

På återseende!

Kommentarer
Karina skrev:

Ja, det är ju lite i dyraste laget faktiskt... Men jag får se, det är det som jag är mest inne på nu. Fast det blir i framtiden som jag fixar det iaf, nu har man ju inte råd, fattig student som man är :)

Bra tips det där med silikonkoppen, är det som ett pessar fast med mer "skål"-form? Slipper man ju också oroa sig för att man har i tampongen för länge! Smart!

2008-03-13 @ 13:42:12
URL: http://fager.blogg.se
Anonym skrev:

då kommer jag garanterat klättra upp på balkongen och slita ned ljusslingorna :-D

2008-03-14 @ 19:01:02
URL: http://vastertorp.blogg.se/
Karina skrev:

Hm, låter som en bra grej! Jag ska googla den och se vad som sägs.. Tack för tipset!

2008-03-17 @ 12:13:54
URL: http://fager.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0