På benen igen...typ...

Oj, vilken pers! För er som inte vet har jag legat sjuk, riktigt sjuk, sen i fredags. Kan försöka ta det från början:
I fredags kände jag mig jätte taggad inför pluggandet och tentan i sjukdomslära fredagen därpå. Jag kom hem vid lunch, åt, diskade undan så det var gjort inför helgen. Sedan skrev jag min del av case arbetet och gjorde min studieförsäkran till CSN.
När allt detta var gjort kom Robert hem. Vi kollade lite på tv innan vi skulle laga mat. Men sen var jag sååå trött! Orkade inte ta mig ur fotöljen! Till slut värmde jag en pizzabit som jag fick i mig.
Robert tyckte det var varmt inne men jag frös.
Tog febern, och den var nästan 38 grader. Äsch, är väl bara trött efter veckan tänkte jag o la mig. Men under lördagen steg febern till 39,4 och pendlade upp o ner, kroppen värkte någe hemskt och jag fick hosta.
Likadant på söndagen.
På måndagen ringde jag läkaren. Hade en sänka på 142. Den ska vara under 10. Så nån bakteriell infektion hade jag i kroppen. Fick pencillin o hostmedicin. När jag kom hem hade jag 40,0 i feber! Inte undra på att jag aldrig har mått så dåligt och turen till läkaren var helt fruktansvärt jobbig.
Under tisdagen mådde jag lite bättre, febern runt 38,4-38,8.
Men idag bara 37,3 på morgonen! Jippi! Men jag är långt ifrån pigg. Allt går sakta, jag orkar ingenting och känner mig fortfarnade alldeles yr. Har iofs inte ätit sen i fredags, så nu ska jag försöka få i mig lite energi.
Men hela min plan om att plugga till tentan i 7 hela dagar försvann. Idag ska jag försöka mig på, får se hur mycket jag orkar. Man kan aldrig planera för en sjukdom, speciellt inte när den kommer så här fort och aggresivt.
Nu gäller det bara o bli frisk, komma igång igen och komma ifatt i skolan.

Måste tacka min underbara Robert som tagit hand om mig på bästa sätt de här dagarna! Jag älskar dig!

Så nu vet ni kära läsare, varför jag varit lite frånvarande ett tag, men jag lever iaf!:) Men i måndags tvivlade jag nästan i feberdimmorna...

På återseende! /Malin

Kommentarer
Jenny W skrev:

Ja, jag tycker riktigt synd om dig vännen! Skönt att du är lite piggare nu iallafall! Jag sitter och pluggar för fullt, men vete tusan hur det här kommer att gå... Vilken tur att du nämde studieförsäkran i ditt inlägg, det hade jag glömt bort! Kram!/Jenny

2008-01-16 @ 13:24:21
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Johanna skrev:

Usch och fy! Krya på dig! :)

2008-01-17 @ 09:46:14
URL: http://johkar.blogg.se
Henkis skrev:

Hej vännen!Ja visstär den intressant!!...
Tycker synd om dig att du är sjuk, hoppas du kryar på dej..:D >Saknar din och min och Linneas äventyr..;) Ha det bäst!
Henke penke

2008-01-18 @ 16:27:53
URL: http://jema84.blogg.se
Jenny skrev:

Singstarförfest låter helt perfekt! Hoppas ni fick en mysig kväll ändå! Kram!/Jenny

2008-01-19 @ 17:04:20
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Johanna skrev:

Ska bli så roligt med Singstar-förfest hos dig ikväll =) Synd bara att jag är så förkyld, men då får jag något att skylla på när det går dåligt! *hahahaa*

2008-01-26 @ 11:26:42
URL: http://hannisey.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0