Oj vad tiden går!

Nu har jag inte bloggat på flera dagar igen. Har varken orkat eller haft tid.

I måndags lagade jag något väldigt gott och nyttigt jag måste dela med mig av:) Jag hade ingen matidé så jag frågade min vän Christoffer över msn om han hade någon idé. Så räknade jag upp lite ingredienser och av dem gjorde han en hel middag! Jag kokade röda linser, en gul lök och brokolli tillsammans med en halv buljongtärning. Sedan mixade jag allt så det blev som en soppa. Och till det serverade jag kokta ägg och smörgåsar och mjölk. Och det blev jätte gott! Till och med (måste skriva t.o.m för han är faktist lite kräsen:P) Robert åt glatt och tyckte det var riktigt gott! Gjorde det hela ännu roligare!

Annars gick hela helgen åt till att plugga inför min omtenta nu på lördag. Så även kvällarna den här veckan. Dagarna har tillbringats på Allmän Odlingen på Bakt.lab och det har varit riktigt kul! Extra kul var det idag när vi fick slut kl 14 pga att de hade arbetsplatsträff!:D

Igår invigde Robert sina nya inlines! Och det var tur att jag tvingade på honom min hjälm för det var ganska skakigt i början, men mot slutet började han hitta tekniken, så det där ska nog inte bli några problem att lära sig:) Ska tilläggas att han dock aldrig ramlade men det är bäst att vara på den säkra sidan:)

273684-174
De första stapplande stegen:)

273684-172
Poser ;)

273684-173
Just me:)


Årets första maskrosor!

På återseende! kramkram

Kommentarer
Jenny W skrev:

Roliga bilder på Robert, snygg bild på dig! Lycka till på lördag vännen! puss&kram

2008-04-24 @ 17:10:25
URL: http://jennyolivia.blogg.se
Mimmi onlymimmi.blogg.se skrev:

Hej har du nåt bra tips på sommarjobb?:) sjukt fin blogg btw!:)

2008-04-24 @ 18:28:41
Ellen skrev:

Haha, ja det va ett tag sen =)...vad pluggar du för ngt?! Över lag är det allt bra med mej, du kanske hört att pappa omkom i en skoter olycka i slutet på januari så det har vart tungt nu ett tag men det är skönt att det börjar bli varmt och sådär! :)

och föresten så ska jag ner på första regattan nu i Jönköping, men ja håller mej på land hehe!

Ha det bra! Kramar

2008-04-24 @ 19:01:24
URL: http://ellfer.blogg.se
Lina skrev:

vilken fin bild det var på dig! :) ja, det är bäst att han har hjälm på sig, så han inte åker upp på akuten och kommer därifrån "särskadad" han också, haha :)

2008-04-24 @ 21:08:36
URL: http://pinkelina.blogg.se
Lina skrev:

ja, mysigt med familjepicknick :) vad synd att robert är allergisk :( ja, när du är "hemma" får du allt ta och komma hit en sväng, kommer ju knappt ihåg hur du ser ut :/

2008-04-24 @ 21:12:28
URL: http://pinkelina.blogg.se
Johanna skrev:

Hoppas det har gått bra med pluggandet och lycka till på lördag! Ska du förresten på utsparkssittningen? Det vore kul om man fick ihop ett gäng från oss T4or :) Kram!

2008-04-25 @ 11:44:48
URL: http://hannisey.blogg.se
Elina skrev:

SVAR: thanks, värmer jäkligt mucket ska du veta :_)

2008-04-26 @ 18:38:08
URL: http://trefoil.blogg.se
Malin skrev:

Hej Malin, snubblade över din blogg då våra bloggadresser är så lika. Iallafall trevligt att läsa din blogg. Jag heter naturligtvis också Malin, är 33 och bor i USA sedan snart 12 år med min amerikanske make Paul och våra två söner, Mattias 5 och Johannes 2. Jag är adopterad, men uppvuxen i Stockholm större delen av mitt liv. Du är välkommen att läsa min blogg om du vill. www.malinljm.blogg.se

MVH
Malin Ljunggren-McNulty, Maryland, USA

2008-04-27 @ 02:02:21
URL: http://www.malinljm.blogg.se
Lina skrev:

tack! var till frissan tidigare den dagen. men på bilden har det blivit lite tillplattat :) på fredag ska jag dit så skulle hon färga å slinga å vad hon pratade om, ska bli spännande å e hur man ser ut sen, haha :)

2008-04-27 @ 21:25:12
URL: http://pinkelina.blogg.se
Ellen skrev:

Ja ja minns det, det är fruktansvärt och iblan tror man att man är dum i huvet, men som du säger så är det skönt att ha likasinnade, ja har Frida (har också paddlat) hennes pappa dog när vi var 14, det blir som du säger en helt annan förståelse att prata med någon som har varit med om samma sak! Det är skönt att veta att det finns folk runt om en! du får med höra av dig på mailen om du känner för det! [email protected]

Jag tar studenten nu i år så jag blir klar till sommarn men är endel på salongen redan på praktik och sådär, ja stortrivs!

Sköt om dig! kramar

2008-04-29 @ 18:56:52
URL: http://ellfer.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0