Kiruna!

Igår landade jag på Kiruna flygplats där jag såg både fjäll med snö på och lappkotor, när vi gick in för landning!
Är verkligen ett annorlunda landskap här, mycket vackert, men inte alls som hemma i Västerås eller Umeå. Såg ganska precis ut som i reklamen för Jokk bärdryck:)

Första dagen här uppe började vi med gruvtur i LKAB gruvan. Busstur 540 meter ner under gruvan. Intressant och spännanade! Kollade även in lite samesmide och andra presentartiklar, mamma fyller ju år snart, och själv kanske jag skulle unna mig något fint från Midnattsolens land!
Apropå midnattsolen, jag och Robert åkte upp på ett utsiktberg igår! Jag glömde min kamera tyvärr, men vi hade ju Roberts att fota med. Vilken utsikt! Man såg långt bort till fjället, alldeles tyst var det, och självklart såg vi även solen som aldrig gick ner under horisonten. Men vad gick sönder om inte Roberts kamera precis när vi klev ur bilen! Så det blir till att minnas det hela i huvudet, eftersom regnet ikväll vräker ner och inte det minsta av solen syns till...

image4
                                                    Robert och jag nere i gruvan med fina gula hjälmar på:)

Just nu sitter vi och letar resa till varmare breddgrader. Om man längtade förut till värme och sol gör man det definitivt nu när regnet smattrar på rutorna!

På återseende!

Kommentarer
stefan flod skrev:

Underbart. Hoppas ni har det bra!
//Kram

2007-07-19 @ 08:09:32
URL: http://stefanflod.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0