Hemkommen från Kiruna!

Igår kom jag hem efter en jätte bra vecka uppe hos Robert och hans familj i Kiruna!
Vi har hunnit med och gjort en massa härliga saker tillsammas.
Bland annat har vi varit till Jukkasjärvi (där ishotellet ligger på vintern) och kollat på utställning om Linné (allt i is så klart) eftersom har skulle ha fyllt 300 år i år.
Robert och jag hann även med en tur till deras stuga över helgen, besök i Pajala, kollat på vacka forsar i älvarna där uppe, hälsat på släktingar, varit och hälsat på Roberts systers nyfödda bebis, varit på gruvtur i LKAB-gruvan,kollat på Roberts jobb på Esrange (rymdstationen utanför Kiruna), varit upp på ett utsiktsberg och kollat på utsikten med mera, med mera...
image6
Jag och Robert i baren i Jukkasjärvi. Köpte så klart något i baren bara gör att få dricka ur ett isglas:)

image7
Fors någonstans i Pajala trakten.


Vi har även beställt resa till förhoppningsvis varmare breddgrader i augusti. Blir två veckor till Aten i Grekland! Vi har bara beställt flygstolen tur och retur. Resten får vi fixa på plats, mer spännande och roligare så:) Så det blir till att backpacka lite I Greklads ö-värld!

På återseende!

Kommentarer
Kägglan skrev:

Aj aj, Malin, kommer du inte ihåg att stugan ligger i Lovikka? Forsen är Kengis fors. Fiskar juh lite gratis PR, då måste detaljerna vara rätt ;P
P.s.
Var har du den andra handen på den övre bilden, när jag har det där ansiktsutrycket? :P
D.s.

2007-07-21 @ 07:14:32
stefan flod skrev:

Visst ja! Jag har gått å blivit hel vegetarian. DVS jag äter inte fisk längre. :)
Kände att det var ett jekla hyckleri att äta fisk men inte kött. Sagt å gjort.
Kram

2007-07-22 @ 22:28:17
URL: http://stefanflod.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0