Mitt kungarike for en toalett.

Idag for vi till hamnen och kopte batbiljett till Naxos for imorgon. Sedan gled vi till Zea Marina och kollade skrytbyggen och sma fiskebotar i en salig blandning. Malin, sjofolk som hon ar, blev lite mer intresserad an mig, men trakigt var det inte.

image27
Zea Marina

image28
Lilla Kaegglan:)

Sedan nar vi paborjade resan till staden igen, via tunnelbanan, sa borjade det mullra i min kista och jag blev varse vad en grekisk sallad som enda mal mat dagen fore kan gora. Trodde att jag kunde halla mig till var hallplats, men blev efter halva resan tvungen att kliva av for att hitta en toa eller en grand. Lattare sagt an gjort.... Grekerna verkar inte besitta kunskapen om vattenklosetten for det var inte ett latt uppdrag att hitta en.
Vi fragade pa en harfrisorsalong men de kunde ingen engelska och inte heller teckensprak och de andra affarerna vi sag var stagda for siesta(?). I samma veva borjade Malins mage att strejka och ville producera den med. Det blev heller inte battre att Malin kunde bara sitta still om laget inte skulle bli akut och jag kunde bara rora mig for att inte fornedra mig sjalv. Men man ar ju ingenjor sa man loser problemet. Stationerar Malin pa en trottoar och letar efter en grand. Hittade ingen grand men daremot en godis/brodbutik dar tva trevliga kvinnor forbarmade sig over mig. Lattad letade jag efter Malin som troget som en hund satt kvar pa trottoarkanten och vantade. Ledde henne, med en del raster, till godis/brodbutiken och kopte som tack for hjalpen lite brod, blev informerad av tjejerna, medans Malin arbetade, att Naxos ar en riktigt fin o. 

//Kaegglan & Malin


Kommentarer
Mamma Eva skrev:

Jag säger bara det, stackars er. Men det löste sig ju, sa han som sket i vasken. Puss o kram mamma Eva

2007-08-18 @ 21:00:50
URL: http://malinlj.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0